۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۲۴۵۲۸

حرم رضوی همزمان با شب شهادت امام کاظم غرق عزا و ماتم شد

همزمان با شب شب شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع) جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت این امام همام اشک ماتم ریختند.
حرم امام هشتم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آستان ملک پاسبان رضوی در شب شهادت جانسوز باب الوائج امام موسی کاظم(ع)، مملو از جمعیتی بود که برای عرض تسلیت به محضر فرزند برومندشان در حرم ایشان گردهم آمده بودند.

 

صحن و سرای بارگاه منور امام رضا(ع) در مصیبت پدر بزرگوار ایشان سیاهپوش شده و باری دیگر دل شیعیان با ذکر مصیبت و مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت طهارت(ع) داغدار شد.

 

همزمان با بیست و پنجمین شب ماه رجب المرجب حرم علی بن موسی الرضا(ع) عزادار هفتمین امام شیعیان گشته و سرتاسر این حریم قدسی را حزن و اندوه فراگرفته است.

 

صدای مرثیه سرایی و نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اماکن متبرکه پیچیده و زائران مجاوران نیز در رثای شهادت مظلومانه حضرت موسی بن جعفر(ع) به سینه و عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

 

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت مظلومانه هفتمین پیشوای مهرورزان و بردباران، امام موسی کاظم(ع) در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوتی در سراسر اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

 

قرائت زیارت امین الله، تبیین سيره اخلاقي امام کاظم(ع) از سوی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، نوحه خوانی و عزاداری از دیگر بخش های این مجلس بود.

 

گفتنی است، در این شب پنج هزار وعده غذای متبرک رضوی بین جمعی از محرومان و مستضعفان حاشیه شهر مشهد طبق دستور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی توزیع شد./202/1308/ب1

ارسال نظرات