۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۵۳۹
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

سبک زندگی اسلامی اجرای عملی و الگوگیری از سیره ائمه معصومین است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: شیعه فردی است که باید پای در جا پای امیرمومنان(ع) بگذارد و سبک زندگی اسلامی اجرای عملی و الگوگیری از زندگی اهل بیت(ع) است.
علی قاضی عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شامگاه دوشنبه 13 اردیبهشت به مناسبت شب شهادت امام کاظم(ع) در برنامه باران، گفت: انسان باید در امر تربیتی فارغ از هر گونه خشونت بر مبنای روش‌های اخلاقی و تربیتی ائمه معصومین(ع) عمل کرد.

 

وی افزود: محبت کردن به دیگران سبب تسلیم و جذب آنان به انسان می‌شود و اهل بیت(ع) بر مبنای محبت به مردم آنان را به دین اسلام سوق می‌دادند و امام موسی کاظم(ع) در زندان بصره، بر مبنای رفتار صحیحی که نسبت به زندان بان خود داشت او را شیفته خود ساخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در خصوص مواجه شدن انسان با رفتارهایی که مغایر مشی و سیره اهل بیت(ع) است که گاهی سبب توجیه بعضی از افراد می‌شود و بیان می‌کنند که اهل بیت(ع) معصوم بودند و ما معصوم نیستیم، اظهار داشت: بخش عمده این امر بر اساس عدم شناخت خط و مشی و سیره ائمه معصومین(ع) برای الگو گیری است.

 

وی افزود: شیعه فردی است که باید پای در جای پای امیرمومنان(ع) بگذارد به همین دلیل شیعه تنها یک ادعا نیست بلکه برای شیعه ویژگی‌هایی را بر می‌شمارند که به عنوان مومن واقعی در قرآن مطرح می‌شود و در رفتار و گفتار خود مدام از فعل، تقریر و سکوت امام معصوم(ع) تبعیت می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) برای زندگی مسلمانان برنامه‌های خاصی ارائه داده‌اند، گفت: امام موسی کاظم(ع) فرمودند اگر شما به یک انسان ضعیفی کمک کردید این بالاترین صدقه است؛ این روایت بیانگر آن است که صدقه دادن فقط کمک مالی نیست بلکه کمک کردن شامل بسیاری از موارد می‌شود زمانی که حضرت آقا سبک زندگی اسلامی را بیان فرمودند یعنی اجرای عملی و الگوگیری از زندگی اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر عنوان کرد: نفوذ در دستگاه حکومت هارون از ویژگی‌های بارز امام موسی کاظم(ع) بود که هرگز هارون متوجه این قضیه نشد./813/

ارسال نظرات