۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۴۵۴۵
استاد حوزه علمیه:

شناخت خداوند در گرو معرفت به امامان معصوم است

رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان این‌که برای شناخت خدا راهی جز شناخت امامان معصوم نیست،‌ گفت: فرد زمانی می‌تواند به پرستش کامل خداوند بپردازد که او را به طور کامل شناخته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه، شامگاه دوشنبه 13 اردیبهشت در مسجد امیر(ع) با اشاره به ضرورت بحث امامت، گفت: نگاه تفصیلی برای شناخت امام، جایگاه امام، قاتل امام و معرفت امام از منابع معتبر دینی که از وجود مبارک امام هادی(ع) نوشته شده است، می‌تواند برای تعلیم در بحث عمیق دینی مفید واقع شود.

 

وی افزود: برای شناخت خدا راهی جز شناخت امامان معصوم نیست، باید در حوزه شناخت گام برداشت و به طور کل اگر کسی می‌خواهد خدا را بپرستد باید او را بشناسد.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اگر ما به جایی برسیم که خدا را رزاق بدانیم هرگز ملاحظه کسی را نمی‌کنیم و در برابر هر بی‌عدالتی از خود عکس‌العملی نشان می‌دهیم و رزق خود را تنها در گرو بندگی خالصانه خدا می‌دانیم.

 

وی گفت: برای شناخت خدا باید امام عصر را بشناسیم، زیرا امام در بالاترین مرتبه از شرافت و منزلت است و احدی با او برابر نیست و امام هادی(ع) در جامعه کبیره از این شناخت به عنوان فطرت یاد کرده است.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به مقام پیامبر گرامی(ص) اسلام و امام علی(ع) اظهار داشت: بنا به روایتی از امام صادق(ع) در بیان عظمت و بزرگی نبی مکرم اسلام(ص) و امیرمومنان علی(ع)فرمودند؛ در روز قیامت هیچ ملک و پیغمبری نیست الا به اینکه آنها محتاج به پیامبر ومولی الموحدین علی(ع) باشند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: فطرت در همه انسان‌ها وجود دارد و همه انسان‌ها خدا شناس فطری و قلبی هستند و باید عوامل رشد و شکوفایی فطرت را بدانیم و با به کارگیری این عوامل فطرت در نهاد ما زنده و پویا خواهد شد.

 

ریس بنیاد فارس المومنین، در ادامه گفت: در سلسله انبیای الهی برای وجود نازنین حضرت آدم، مقام امامت وارد شده است و تنها به بعضی از پیامبران مقام به امامت نایل شده‌اند.

 

محقق علوم قرآنی یادآور شد: در منابع اهل سنت تنها سیصد حدیث از امیرمومنان(ع) آورده شده است و از راوی یهودی تازه مسلمان شده که 3 سال آخر پیامبر بوده است حدود شش، هفت هزار حدیث نقل شده است و این نهایت بی‌انصافی است.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان گفت: اولین معلم عالم، حضرت آدم(ع) است و از نسل آدم(ع) پیامبران، امامان معصوم و اهل بیت گرد آمده اند که ستارگانی پرفروغ برای هدایت و سعادت بشر بوده و هستند./202/856/ب1

ارسال نظرات