۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۵۵۰
امام جمعه موقت تهران:

بخشی از مشکلات امروز جامعه به خاطر ترک صله رحم است

امام جمعه موقت تهران گفت: بخشی از دلایل گرانی، رکود و بیکاری جوانان امروز قطع صله رحم است، امروز رحم و انصاف از بین رفته و افراد دیگر نسبت به هم دلسوز نیستند.
حجت الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در مراسم ویژه شب شهادت موسی بن جعفر(ع) در حرم مطهر رضوی به خواندن دعاهای ماه رجب که از ائمه اطهار(ع) نقل شده است در این روزهای پایانی ماه تأکید کرد.

 

وی تصریح کرد: در یکی از این دعاها از امام زمان(عج) به صاحب امر تعبیر شده است؛ یکی از اسامی حضرت مهدی(عج) صاحب است به این معنا که اگر اراده کنند هرکاری می توانند انجام دهند.

 

ائمه اطهار؛ مجرای فیض خداوند

امام جمعه موقت تهران افزود: البته همه امامان ما الوالامر هستند این ویژگی از اسرار خاندان محمد و آل محمد(ص) است؛ کسانی که دلشان به نور امامت و ولایت روشن است و دیگران توانمندی آن ها را ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چه خداوند دارد ائمه اطهار و معصومان(ع) نیز دارند، حال این پرسش مطرح می شود که چه تفاوتی میان ایشان و خداوند وجود دارد، پاسخش این است که ائمه اطهار هر چه دارند از آنِ خدای متعال است و از خود هیچ ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: خداوند هرآنچه در خزائن اسرارش دارد را به امامان داده است و از این نظر ائمه اطهار(ع) هیچ تفاوتی با خداوند ندارند، آن ها مجرای فیض خدای متعال هستند.

 

خرده گیری وهابی ها به مسأله توسل

وی با اشاره به اعتقاد شیعیان به مسأله توسل ابراز کرد: وهابی های کوردل، قاتلان، جانی ها و خونخواران آمریکا و اسرائیل که امروز در سوریه، عراق و یمن محکوم به آدم کشی هستند، نسبت به توسل محبّان اهل بیت(ع) به ایشان خرده می گیردند که آن ها اگر قدرت داشتند خودشان را نجات می دادند.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: امام کاظم(ع) قدرت این که خود را از زندان رهایی بخشند داشتند، همچنین سایر ائمه اطهار(ع) در شرایط مشابه این توانایی لازم برای هر کاری داشتند اما آن ها بدون اذن پروردگار نه سخنی می گفتند و نه اقدانمی می کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: شأن امام موسی کاظم(ع) بنده و عبد بودن است، حضرت موسی بن جعفر(ع) عبد صالح نامیده شد زیرا شب و روزشان به عبودیّت پروردگار متعال می گذشت البته مشهورترین لقب ایشان کاظم است.

 

نتیجه قطع رحم؛ رکود و گرانی

وی با بیان این که با عبرت از زندگی امام هفتم(ع) کظم غیظ را در خود تقویت کنیم، گفت: بخشی از دلایل گرانی، رکود و بیکاری جوانان امروز قطع صله رحم است، امروز رحم و انصاف از بین رفته و افراد دیگر نسبت به هم دلسوز نیستند.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: خداوند نسبت به نیات و درون ما آگاه است و هنگامی که هریک از انسان ها به این سو و آن سو می نگرند، خداوند به نیت نگاه کردن افراد واقف است بنا به فرموده قرآن کریم، خداوند از خیانت چشم ها و از آنچه درون سینه هایتان مخفی کرده اید باخبر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) همه جا حضور دارند؛ زائران حرم کاظمین در محضر امام زمان(عج) زیارت می کنند و زائران حضرت ثامن الحجج(ع) نیز در محضر امام عصر هستند توجه داشته باشید که خود حضرت مهدی(ع) در این اماکن حضور دارند و نظارت آن ها از طریق مخابره فیلم و ماهواره نیست./202/1308/ب1

ارسال نظرات