۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۵۷۹

معافیت آستان های مقدس و قرارگاه های سازندگی از پرداخت مالیات

وکلای ملت با معافیت مالیاتی آستان های مقدس و قرارگاه های سازندگی موافقت کردند.
امامزادگان  مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا،  وکلای ملت در نشست علنی خود و در ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با ماده الحاقی 62 این لایحه موافقت کردند.

 

براساس این گزارش و طبق این ماده الحاقی به‌منظور تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی موضوع صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، اصلاح نظام درآمدی دولت و همچنین قطع وابستگی بودجه به نفت آستان‌های مقدس و قرارگاههای سازندگی و شرکتها و مؤسسات وابسته به اشخاص مذکور از سال اول برنامه ششم نسبت به تمامی فعالیت‌های اقتصادی خود، مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

 

همچنین طبق نظر نمایندگان مجلس، هزینه خدمات مدیریت طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مؤسسه جهاد نصر، حداکثر تا دو ونیم‌درصد(5/2%) عملکرد تخصیص اعتبارات ذی‌ربط با احتساب اعتبارات دریافتی از منابع بودجه عمومی کشور تعیین می‌گردد.

 

لازم به ذکر است در بررسی لایحه مذکور نمایندگان با ارجاع ماده الحاقی 61 این لایحه با 120 رأی مثبت در برابر  چهار  رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند./858/پ202/ج

ارسال نظرات