۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۴۵۸۷
زاهدی در موافقت با طرح اصلاح اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو:

استاندارد سازی تدریجی آزمون دبیرستان نص صریح قانون است/ برداشت اشتباه دیوان عدالت از قانون

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است طرح دو فوریتی اصلاح اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو صرفا جهت شفاف سازی بوده و قصد تغییر قانون را ندارد.
محمد مهدی زاهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها در موافقت با کلیات این طرح، کنکور را مسبب استعدادکشی دانست و گفت: عامل فضاسازی‌هایی که از سوی رسانه‌ها در خصوص عدم حذف کنکور صورت می‌گیرد، از سوی کلاس‌های کنکور و ناشران کتب کنکور است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به شبهاتی مبنی بر تغییر قانون قبلی کنکور در طرح جدید کمیسیون، گفت: این طرح قانون سابق را تغییر نمی دهد و صرفا دیوان عدالت اداری برداشت اشتباه از قانون داشته که با این طرح قصد شفاف سازی داریم.

 

وی افزود: دیوان عدالت می‌گوید که زمانی که آزمون مدارس استاندارد سازی نشده قانون نباید اجرا شود، این در حالی است که در قانون صراحتا آمده استاندارد سازی آزمون ها به صورت تدریجی صورت می‌گیرد که امروز با گذشت 4 سال آزمون مقطع پیش دانشگاهی و سوم دبیرستان استاندارد سازی شده است.

 

زاهدی ادامه داد: از طرفی گفته شده تکلیف دانش آموزانی که به علل موجه از آزمون دبیرستان بازماندند چیست که در تبصره‌ای وزارت آموزش و پرورش را موظف کردیم مراحل جبران عدم شرکت در آزمون را فراهم کند. ضمن اینکه شرایط حفاظت و قرنطینه از سوی برگزارکنندگان آزمون به خوبی مهیا شده است.

 

کامران دستجردی: ضرورت حذف ساختار کنکور به صورت تدریجی

 

در ادامه جلسه حسن کامران دستجردی نیز به عنوان موافق دیگری با طرح مذکور گفت: ساختار کنکور اساسا دچار مشکل است و داوطلبان را در ورود به دانشگاه دچار دردسر می‌کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طرح فعلی صرفا جهت رفع ابهام از نحوه تاثیر سوابق تحصیلی و برگزاری آزمون دبیرستان و پیش دانشگاهی بود که صورت گرفت./858/د102/ج

ارسال نظرات