۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۲۴۵۹۵
مدیر حوزه علمیه شهداد مطرح کرد؛

ضرورت حضور طلاب آموزش دیده در مدارس آموزش و پرورش

مدیر حوزه علمیه شهداد با بیان این که روحانی باید در مدارس حضور فعال داشته باشد، گفت: طلاب آموزش دیده باید در مدارس حاضر باشند زیرا یک روحانی افزون بر این که می تواند برای دانش آموزان تدریس داشته باشد، از لحاظ دینی هم می تواند بر روی آن‌ها تأثیر بگذارد.
معلم

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه هفته معلم، گفت: نخستین معلم در دنیا، بعد از خدا، پیامبر اکرم(ص) است که از سوی خدا به مردم دین را یاد داد.

 

وی افزود: یک معلم باید در مدرسه با دلسوزی و عشق به بچه ها درس یاد دهد زیرا معلمی شغل نبوده بلکه عشق است و تا عشق نباشد معلم نمی تواند اهمیت این کار را بفهمد وثواب آن را برای خود، بگیرد.

 

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که معلم ها برای بهتر عشق ورزیدن به دانش آموزان، صحبت های مقام معظم رهبری را گوش دهند، ابراز داشت: معلمی یک وظیفه الهی بوده و معلم سعی کند که وظیفه خود را به زور کامل انجام داده تا در آخرت مدیون بچه ها نشود.

 

وی ابراز داشت: این که کشور ایران توانسته از تمام جهات همچون انرژی هسته ای به مقام های بالا برسد فقط به خاطر اساتیدی بوده که دانش آموزانی خوب تربیت کرده و تمام وظایف خود را برای این شغل انجام داده است.

 

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که بعد از پدر و مادر، معلم نقش تربیتی برای دانش آموزان دارد، خاطرنشان کرد: معلم و والدین باید در طول تحصیل با هم ارتباط داشته باشند تا بچه تربیت دوگانه ای را برای خود نداشته باشد.

 

وی ابراز داشت: یکی از ضعف های معلمان در مدارس این است که با والدین ارتباط کم دارند که در این بین معلم و والدین تربیت دوگانه ای برای دانش آموز به دنبال دارد.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که فضای مجازی باید مدیریت صحیح داشته باشد، اظهار داشت: فضای مجازی نباید تعطیل شود بلکه باید جوانان درست استفاده کردن از فضای مجازی را یاد بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: معلم زمانی که دغدغه پول باشد نمی تواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد زیرا مادیات انسان را از وظایف خودشان، دور می کند.

 

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که اخلاص شهید مطهری باید الگوی تمام معلمان باشد، اظهار داشت: کتاب های این بزرگوار گواهی بوده علمیت این معلم را می رساند.

 

وی با بیان این که روحانی باید در مدارس حضور فعال داشته باشد، یادآور شد: طلاب آموزش دیده باید در مدارس حاضر باشند زیرا یک روحانی افزون بر این که می تواند با دانش آموزان تدریس داشته باشد، از لحاظ دینی هم می تواند فرد خوبی برای بچه ها باشد.

 

وی در پایان گفت: مسؤولان باید اهمیت بالایی به مدارس داشته باشند تا دانش آموزان دچار هجمه های فرهنگی نشوند./302/9707/ب1

ارسال نظرات