۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۲۴۵۹۸
آيت الله نمازي:

پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران سبب غضب دشمنان اسلام شده است

امام جمعه كاشان گفت: پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در همه بخش ها و نفوذ جمهوري اسلامي دركشورهاي منطقه و جهان سبب غضب دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي ايران شده است از این رو هر روز عليه ايران توطئه مي كنند تا مانع از پيشرفت و نفوذ ما در منطقه و جهان شوند.
آيت الله عبدالنبي نمازي در ديدار با مدير كل شركت برق منطقه اي استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، صبح امروز در ديدار مدير كل شركت برق منطقه اي استان اصفهان با اشاره به اين كه صنعت برق كار پيچيده و فني است و نياز به كارهاي كاملا كارشناسي و فني دارد، گفت: صنعت برق در توسعه كشور نقش تعيين كننده اي دارد.

 

وي افزود: با توجه به اوضاع و احوال حاكم جهاني و شتاب فزاينده پيشرفت جهان در تمامي حوزه ها، يكي از صنايعي كه پيشرفت چشمگيري داشته است صنعت برق است كه ايران در اين زمينه پيشرفت هاي خوبي داشته است.

 

آيت الله نمازي با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر آماده باش عمومي، گفت: آماده باش تنها به آمادگي نظامي نيست، بلكه همه بخش ها از جمله صنعت برق نيز بايد آمادگي لازم را براي توليد ابزارهاي صنعت برق داشته باشد و جمهوري اسلامي ايران در اين صنعت خودكفا باشد و نيازمند به كشورهاي بيگانه نباشد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به بهره مندي جمهوري اسلامي از مهندسين متخصص و متعهد در صنايع مختلف كشور به ويژه در صنعت برق اظهار اميدواري كرد، صنعت برق همانگونه كه تاكنون درخشيده است، بتواند در آينده محصولات خود را به كشورهاي عراق، سوريه و يمن كه زير ساخت‌هاي صنعت برق خود را از دست داده اند، صادركنند.

 

آيت الله نمازي گفت: جمهوري اسلامي ايران هرچند از كارشناسان متعهد و متخصص بهره مند است اما كافي نيست و نيازمند توسعه و پيشرفت درهمه زمينه ها است.     

 

وي افزود: پيشرفت هاي ايران در همه بخش ها و نفوذ جمهوري اسلامي در كشورهاي منطقه و اسلامي سبب غضب دشمنان اسلام است و هر روز عليه ايران توطئه مي كنند تا مانع از پيشرفت و نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان شوند.

 

در ادامه رسول موسي الرضا مدير كل شركت برق منطقه اي استان اصفهان، گفت: با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران در حوزه 20 كيلو ولت در شبكه هاي توزيع و ملزومات مورد نياز شبكه هاي توزيع برق كاملا خودكفا هستيم و در داخل كشور توليد مي شود، ابراز کرد: جمهوري اسلامي ايران در حوزه فوق توزيع 63 كيلو ولت نيز بيش از 94 درصد خودكفا است و تمام ملزومات مورد نياز صنعت برق كشور در داخل كشور توليد مي شود.

 

به گفته وي، بخشي از سيستم هاي كنترل و حفاظت و قسمت عمده ژنراتورها در داخل كشور توليد مي شود و قطعاتي نيز در حوزه ژنراتورها وارد مي شود.

 

موسي الرضا گفت: در حوزه شبكه هاي انتقال و خطوط اعم از دكل ها و سيم ها نيز در داخل كشور توليد مي شود كه يكي از توليد كنندگان شرهرستان كاشان است، ضمن اين كه در حوزه پست هاي انتقال بيش از 90 درصد كشور خودكفا است.

 

مدير كل شركت برق منطقه اي استان اصفهان يادآور شد: تنها سيستم هاي كنترل، نرم افزارها و رله از توليد خارج است و همچنان از خارج كشور تأمين مي شود.

 

وي از صادرات خدمات مهندسي و صادارت پيمانكاري از سوی شركت هاي مضاربه اي به كشورهاي منطقه از جمله يمن، عراق و سوريه، عمان خبرداد و گفت: با تثبيت شدن شرايط منطقه و آرام شدن منطقه، يكي از كشورهاي قدرتمند به لحاظ توان فني و اجرايي در اين صنعت كه مي تواند نيازهاي اين كشورها را برطرف كند جمهوري اسلامي  ايران است.

 

مدير كل شركت برق منطقه اي استان اصفهان با بيان اينكه امروز استعداد و ظرفيت هاي بالايي در صنعت برق كشور وجود دارد، افزود: جمهوري اسلامي ايران با حدود 72 هزار مگاوات قدرت نصب شده شبكه، در منطقه خاورميانه در رتبه اول و در جهان رتبه دوازدهم را دارد كه پيش از اين ايران در رتبه چهاردهم قرار داشت./202/1307/ب1

ارسال نظرات