۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۲۴۶۰۵
امام جمعه نورآباد مطرح کرد؛

ضرورت نقش آفرینی حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی جامعه

امام جمعه نورآباد فرهنگ را اساس و پایه هر کشوری خواند و گفت: امروز فرهنگ از دغدغه های مهم رهبری است و باید حوزه های علمیه که مولد فرهنگ،علم و اندیشه هستند دراین عرصه نقش آفرینی کنند.
امام جمعه نوراباد

حجت الاسلام سیدجعفر هاشمی نژاد، امام جمعه نورآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، نقش حوزه های علمیه را مهم و تعیین کننده در هدایت جامعه عنوان کرد.

 

وی با بیان این که انقلاب ما با محوریت حوزه های علمیه شکل گرفت، افزود: تداوم انقلاب منوط به حضور این قشر و انجام وظایفی که علما و روحانیت در نظام دارند، است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد در ادامه تصریح کرد: اگر روحانیت و علما خود را کنار بکشند و در امور نظام دخالت نداشته باشند ستون و روح نظام به خطر می افتد.

 

وی با اشاره به این که ماهیت انقلاب ما اسلام و جمهوری اسلامی است، افزود: جمهوریت همچون ظرف نظام و اصل و محتوای آن اسلامیت مردم است.

 

امام جمعه نورآباد با اشاره به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در جامعه، عنوان داشت: در نظام اسلامی حوزه های علمیه در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها نقش بسزایی دارند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سایه رهبری و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حوزه های علمیه در عرصه های گوناگون نقش آفرینی می کند.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به فعالیت و نقش حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی و اجتماعی، بیان داشت: حوزه های علیمه متولی اصلی فعالیت های فرهنگی هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی و هدف دشمن از طرح دسیسه های فرهنگی، انجام فعالیت های فرهنگی باید چندین برابر شود.

 

امام جمعه نورآباد همکاری دستگاه های فرهنگی و اجرایی را با حوزه های علمیه در جهت خنثی سازی هجمه های دشمن ضروری خواند و اظهار داشت: باید از ظرفیت حوزه ها در این راستا به خوبی بهره مند شد.

 

وی با بیان این که فرمایشات رهبری در عرصه های گوناگون فصل الخطاب است، یادآور شد: فرمایشات ایشان حکیمانه، آگاهانه و چراغ راه هدایت است و می توان گفت حق آن در همه عرصه ها به خوبی ادا نشده است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد مشکلات جامعه در طول تاریخ را نتیجه کم کاری عنوان کرد و افزود: امروز در مسائل فرهنگی حوزه های علمیه باید نقش آفرینی کرده و پاسخگو باشند.

 

امام جمعه نورآباد در پایان ولایتمداری را مهم ترین شاخصه خواند و گفت: باید در عمل ولایتمداری را ثابت کنیم./9459/302/ب2

ارسال نظرات