۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۶۰۹
امام جمعه سنقر:

برکت علم در تعظیم به استاد است

امام جمعه سنقر با اشاره به این که اساتید فرماندهان فکری جامعه هستند، گفت: برکت علم در تعظیم به استاد است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تجلیل از اساتید بسیجی پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر برگزار شد.


حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر با حضور در این مراسم ابراز داشت: برکت علم در تعظیم به استاد است، تکریم اساتید از امور مؤکد دین اسلام است زیرا اساتید فرماندهان فکری است.


امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: اگر حرمت اساتید حفظ شود شاگرد به توفیقات علمی و معنوی دست پیدا می کند، طلاب باید از اساتید توشه برگیرند و از علم و بینش آن ها بهره گیرند.


وی خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری به عنوان شاگرد مکتب امام راحل (ره)، بسیاری از جوانان این مرز و بوم را مجذوب سیره امام خمینی (ره) و انقلاب کرد طوری که در راه انقلاب جانفشانی کردند.


حجت الاسلام برقرای بیان داشت: هفته معلم فرصت مناسبی برای تکریم و تجلیل از مقام معلم را فراهم می کند، معلمان مقامی همچون پدران و مادران را برای نسل جوان و نوجوان ایفا می کنند و دلسوزترین و نخستین معلم تاریخ، خداوند متعال است.


امام جمعه شهرستان سنقر ادامه داد: تخریب جایگاه معلم به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه ضربه می زند و تعالی بخشیدن به جایگاه معلم موجب رشد عقلانیت و معنویت در جوامع می شود.


وی در پایان گفت: رسالت معلمان رسالتی الهی است و در راه تربیت و تعلیم نسل های آینده ساز جامعه گام بر می دارند، بهتر است این تعلیم و پرورش بر اساس آموزه های دینی صورت پذیرد تا نسل های آینده معتقد، با ایمان و مقتدر قدم به جامعه گذارند./203/857/ب1

ارسال نظرات