۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۲۴۶۲۸
حجت الاسلام مؤمنی:

داشتن ولایت انسان را به موالات می رساند

حجت الاسلام مؤمنی در مراسم ظهر شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: شیعیان در زمان غیبت ضمن معرفت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت از رهگذر ولایت به موالات می رسند.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت جانسوز باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) همراه با مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار کرد: در زمان غیبت ما مرجع و پناه گاه داریم و آن تمسّک به حب اهل بیت(ع) است که با وجود آن در به در نمی شویم، معرفت پیش نیاز محبت است، از رهگذر معرفت انسان می تواند به این محبت برسد.

 

وی افزود: همچنین طبق روایت امام رضا(ع)، شیعیان ما کسانی هستند که در زمان غیبت محبت ما ریسمان نجات آن ها می شود، در مسیر پیروی از ما ثابت قدم هستند و متزلزل نمی شوند.

 

حجت الاسلام مؤمنی عنوان کرد: شیعیان در وهله نخست معرفت، دوم محبت و سوم ولایت باید داشته باشند زیرا از رهگذر ولایت به موالات می رسند؛ موالات یعنی پیروی کردن از اهل بیت که هر آن چه آن ها خواسته اند انجام دهیم و از هر چی که آن ها نمی پسندند اجتناب کنیم.    

 

وی تصریح کرد: شیعیان ما کسانی هستند که در زمان غیبت تمسک به محبت ما کردند، ثبات قدم دارند و با هر چیز و هر کسی که با اهل بیت دشمنی دارند، سرسازش ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم به نقل از امام رضا(ع) ادامه داد: ما نور هستیم برای کسی که از ما تبعیت کند، برای کسی که به ما اقتدا کند همچنین فرمودند: اگر کسی از ما روی گرداند از ما نیست.

 

وی با تبیین بخشی از زیارتنامه حضرت موسی بن جعفر(ع) گفت: گفته نشده سلام برآقایی که زندانی بوده بلکه در زیارتنامه ایشان می خوانیم؛ سلام بر آقایی که شکنجه اش می دادند و زندانی اش کردند، سلام بر آقایی که در زندان آن هم در قعر زندان ها بودند.

 

بدن امام موسی کاظم(ع) 10 سال با قل و زنجیر بسته شده بود بدیهی است قل و زنجیر پس از ده سال در بدن ایشان فرو رفته است به طوری شکنجه شدند که خود می گفتند: خدایا مرا راحتم کن./202/1308/ب1

ارسال نظرات