۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۶۴۱
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

اهتمام به ثقلین از ویژگی‌های بارز علمی شیخ صدوق است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این‌که اهتمام شیخ صدوق به ثقلین از ویژگی‌های بارز علمی ایشان است، گفت: شیخ صدوق نه تنها در علم حدیث عالم بود بلکه مفسر قرآن کریم نیز بود و با تطبیق احادیث با کلام خدا هر چیزی را که مخالف با قرآن بود حکم باطل بودن و ساختگی بودن آن را می‌کرد.
ری شهری

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت شیخ صدوق(ره) امروز همزمان با شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در بقعه این آستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت الاسلام شاهچرغی امام جمعه شهرری و علما، فضلا و مسؤولان تراز اول شهرری برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، درباره جایگاه و شخصیت علمی شیخ صدوق، گفت: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند تکریم و تعظیم عالم به دلیل داشتن دانشش نیست بلکه این امر یکی از دستورالعمل‌های اسلام و توصیه‌های ائمه معصومین(ع) است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شخصیت عظیم الشأن شیخ صدوق را به عنوان یک شخصیت جهانی دانست و گفت: افتخار ایشان نه تنها برای ایران و شهرری بلکه برای تمام جهان اسلام است اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید شناخته نشده است.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به ویژگی‌ شخصیتی این عالم جلیل قدر، ابراز کرد: شیخ صدوق(ره) این افتخار را دارد که با دعای امام زمان(عج) در دوران غیبت صغری به دنیا آمد زیرا پدر ایشان طی نامه‌ای که به امام عصر(عج) نوشتند امام برای او دعا و خداوند دو فرزند به ایشان عطا کرد که یکی از آن دو فرزند شیخ صدوق(ره) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به شخصیت علمی این محدث عالی مقام، اظهار داشت: اهتمام شیخ صدوق به ثقلین از ویژگی‌های بارز علمی ایشان است او نه تنها در علم حدیث عالم بود بلکه ایشان مفسر قرآن کریم نیز بودند و با تطبیق احادیث با کلام خدا هر چیزی را مخالف با قرآن بود حکم باطل بودن و ساختگی بودن آن را می‌کرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: زمان شناسی این شیخ جلیل القدر بسیار حائز اهمیت است و این امر را می شود در کتاب هایی که تالیف کرده به وضوح مشاهده کرد.

 

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های علمی شیخ صدوق، افزود: سفرهای متعدد ایشان در راستای اخذ حدیث که سبب شد 200 جلد کتاب بنویسد قابل توجه است، مبارزه با انحرافات احتمالی و غلو درباره ائمه معصومین از دیگر ویژگی‌های ایشان است که امام رضا(ع) در این باره فرمود که خدایا من بیزارم از کسانی که درباره ما چیزهایی می گویند که ما آن را نگفتیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری در ادامه بیان داشت: کثرت تالیف از دیگر ویژگی این عالم وارسته دانسته و بیان داشت: از تعداد کتبی که ایشان تالیف کردند که تنها 16 کتاب امروز وجود دارد که یکی از آنها من لایحضره الفقیه است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است این مکان مدینه العلم شود و در آن حوزه علمیه بنا شود تا مرکز علم جهان اسلام به شمار آید که این امر نیاز به توجه ویژه مسؤولان و دست اندارکاران دارد./202/813/ب1

ارسال نظرات