۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۲۴۶۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مشکل امروز دنیا آگاهی نداشتن مردم به مسائل دینی است

استاد حوزه علمیه قم با جامع خواندن اسلام نسبت به سایر ادیان گفت: هیچ دینی به جز اسلام نمی‌‌تواند در مسائل دینی از جمله احکام استوار بماند؛ جامعیت اسلام در هیچ دینی نیست و سایر ادیان تحریف شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در دفتر آیت الله اراکی در قم خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) 55 سال عمر کرد، اما با توجه به اینکه در سن 20 سالگی به امامت رسید، دوران امامت ایشان طولانی بود.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: دوران امامت امام موسی کاظم(ع) در دوران طلایی حکومت عباسی بود، چرا که این حکومت  از اقتدار زیادی برخوردار بود؛  همچنین این دوران، دوران شکوفایی علم، به خصوص علم اهل بیت(ع) بود، یعنی نتیجه زحمات امام باقر(ع) و امام صادق(ع)  در این دوران به ثمر نشست.

 

وی با بیان حدیثی به اهمیت تفقه در دین پرداخت و تصریح کرد: شیعیان در دوران امام کاظم(ع) از قدرت برخوردار بودند و این دوران حائز اهمیت بود؛ امام کاظم(ع) در حدیثی به شخصی فرمودند که تفقه در دین بکن، چرا که کلید بصیرت در تفقه است؛ مشکل امروز در دنیا به خصوص در جهان اسلام و ایران، آگاهی نداشتن به مسائل دینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به جامعیت اسلام گفت: هیچ دینی به جز اسلام نمی تواند در مسائل دینی از جمله احکام استوار بماند؛ جامعیت اسلام در هیچ دینی نیست و سایر ادیان تحریف شده اند.

 

استاد حوزه علمیه قم پس از اشاره به روایتی، خطاب به طلاب حوزه های علمیه یادآور شد: سیره ائمه اطهار(ع) هدایت گری را به ما یاد می دهد که چگونه مردم را هدایت کنیم؛ امام کاظم(ع) آن سفینه ای است که پیامبر گرامی اسلام(ص) وعده داده که اگر می خواهید به هلاکت نرسید، بر این سفینه سوار شوید.

 

وی با اشاره به این که تعقل کردن راه رهایی از جهنم است، خاطرنشان کرد: اگر گوش شنوا و تعقل باشد، راه دین روشن است؛ خداوند متعال می فرمایند سخن دوزخیان در آخرت این است که اگر تعقل کرده بودیم، در آتش نبودیم./822/پ202/ی

ارسال نظرات