۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۲۴۶۷۲
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

طلاب به نماز شب توجه جدی داشته باشند

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان این‌که طلاب باید به نمازهای جماعت توجه خاص داشته باشند، گفت: طلبه واقعی باید به نماز شب توجه خاص داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مازندرانی آیت الله مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، امروز در درس اخلاق خود که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: امام موسی کاظم(ع) در زندان شبانه روز در حال نماز و عبادت بود، حرکات و رفتار امام کاظم(ع) برای همگان الگو بود، امروز ما شیعیان نیز باید اخلاق و رفتارمان به گونه‌ای باشد که مردم به سوی ما به عنوان شیعه گرایش یافته و از ما دوری نکنند.

 

وی افزود: ما شیعه حضرت هستیم شیعه باید ظهور و بروز و علامت داشته باشد امام صادق(ع) فرمودند شیعیان ما در شادی ما شاد و در غم ما محزون هستند، بنابراین شیعه باید در شادی و غم اهل بیت شریک باشد، اگر چه نباید شادی منجر به گناه شود، اگر انسان با غیبت و بدگویی دیگران را بخنداند گناهگار است.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه در گذشته طلاب زندگی ساده و فارق از تجملات داشتند و سبب آسایش بیشتر آنها می‌شد، عنوان کرد: امروز طلاب باید مراقب باشند که شیطان با مسائل روز آنها را از صراط مستقیم منحرف نکند.

 

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: طلاب باید از وقت خود به خوبی استفاده کنند که مبادا زمان را از دست داده و دچار خسران شوند، ضمن اینکه باید تقوا، عمل، صداقت، درستی را در وجود خود نهادینه کند، مردم به اخلاق و رفتار شما توجه دارند.

 

وی افزود: اگر انسان با خدا دوست شود بهترین بهره ها را می برد خداوند انسان را در انجام عمل خیر یاری می رساند در صورتی که قصد غربت و اخلاص عمل در آن باشد.

 

این استاد اخلاق ابراز کرد: از پیامبر(ص) پرسیده شد که چرا مردم دنیا را بر آخرت ترجیح می دهند، پیامبر(ص) در پاسخ آنها فرمود: این افراد دنیا را آباد و آخرت را ویران کردند به همین علت آخرت را دوست نداشته و به دنیا میل دارند، بر همین اساس ما باید برای آخرت توشه کافی و وافی را داشته باشیم.

 

آیت الله حسینی مازندرانی بیان داشت: هیچ عبادت مستحبی بالاتر از نماز جماعت وجود ندارد به طوری که همه درختان عالم قلم شوند ثواب آنرا نمی توانند بنویسند، بنابراین طلاب به نمازهای جماعت توجه خاص داشته باشند ضمن اینکه نماز شب یا نماز نافله را نیز نباید فراموش کنند، طلبه واقعی باید به نماز شب توجه خاص داشته باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در راه سیروسلوک با نفس خود مبارزه کند تا در نزد خدا به مقامی رفیع دست یابد، از صفات مومن انفاق، کظم غیظ، حسن خلق، عفو، گذشت و نیکوکاری است.

 

شایان ذکر است که با حضور آیت الله حسینی مازندرانی و طلاب بعد از درس اخلاق مراسم سوگواری برای شهادت امام موسی کاظم(ع) به همراه دعا و توسل برگزار شد./202/813/ب1

ارسال نظرات