۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۲۴۶۹۹
رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد مطرح کرد؛

ضرورت آشناسازی نسل جوان با آثار شهید مطهری

رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تأکید بر ضرورت آشنا سازی نسل جوان با آثار شهید مطهری، گفت: آشنایی جوانان با آثار شهید مطهری توان علمی این قشر را بالا می برد.
رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله عباسعلی صادقی، رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، عصر امروز در دیدار با کارکنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان هفته معلم گفت: معلم سنگربان تعلیم و تربیت است.

 

وی گرامیداشت و پاسداشت زحمات علما و معلمان را وظیفه دانست و افزود: پاسداشت مقام معلم موجب ترویج فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) می شود، شهید مطهری برای عالمان، معلمان و مروجان دین الگو است. 

  

آیت الله صادقی در ادامه با بیان این که شهید مطهری در عرصه علمی، تحقیقاتی، حوزوی و دانشگاهی نقش بسیار چشمگیری داشت و در این عرصه ها گام های مؤثری برداشت، خاطرنشان کرد: امروز معلمان در ادامه راه شهید مطهری مسؤولیت خطیری بر دوش دارند.

 

وی با یادآوری به این که شهید مطهری عمر با برکت خویش را در راه اعتلای اسلام و آموزه های اخلاقی سپری کرد، عنوان داشت: امروز ما موظف هستیم در این راستا فعالیت داشته و ایفای نقش کنیم.

 

رییس مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد ادامه داد: باید در راستای ترویج اندیشه های ناب شهید مطهری در جامعه به ویژه بین نسل جوان گام های مؤثری برداشته شود.

 

وی تألیفات و آثار شهید مطهری را اثرگذار و ژرف اندیش خواند و بیان داشت: مطالعه و آشنایی نسل جوان با کتب و آثار شهید مطهری موجب بالا رفتن قدرت تحلیل ذهن و توان علمی اسلامی این قشر می شود.

 

آثار شهید مطهری پاسخگوی شبهات دینی است

آیت الله صادقی با بیان این که آثار ارزشمند شهید مطهری امروز در جهت پاسخگویی به شبهات بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدارس و دیگر نهادهای فرهنگی برای احیای تألیفات شهید مطهری باید همکاری داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: با همکاری حوزه های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی باید اندیشه های علمی و اخلاقی شهید مطهری را برای نسل جوان و در زندگی فردی و اجتماعی خویش تبیین کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات