۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۴۷۱۶
جلیلی در دانشگاه زنجان:

سلاح تحریم را با اقدام و عمل می توان خنثی کرد نه با لبخند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم ایستادگی در مقابل دشمنان با اقدام و عمل گفت: تحریم سلاحی در دست دشمن است و با اقدام و عمل می توان این سلاح را خنثی کرد نه با لبخند؛ چرا که گرگ هیچ گاه مفهوم لبخند را متوجه نمی شود.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به تعریف صحیحی از واژه «مفهوم»، گفت: یکی از مقولات مبنایی که در محیط های آموزشی لازم به تعریف محکمی از آن وجود دارد، بحث مفهوم است؛ چرا که اگر در موضوع مفهوم به تعریف واحدی نرسیم قطعا به نتیجه واحدی نیز نخواهیم رسید.

 

وی در ادامه با اشاره به تغییر مفاهیم تروریسم از سوی نظام های سلطه، افزود: یکی از موضوعاتی که در دنیا باید قبل از هر چیز در مورد آن به یک درک و تعریف واحد برسیم، واژه مفهوم است؛ چرا که تمامی دعواهای کنونی در عرصه جهانی در مورد تعریف همین واژه است؛ مانند اینکه ما می گوییم که باید با تروریسم مبارزه کرد و طرف مقابل هم می گوید که باید با آن مبارزه کرد در حالی که می بینیم او حامی اصلی تروریست ها است؛ پس این تعریف مفاهیم است که این دوگانگی را ایجاد می کند.

 

جلیلی در ادامه با اشاره به این که نباید از سیاست خارجی بحث اندیشه را خارج کرد، اظهار داشت: عرصه سیاست خارجی، عرصه واقعیت ها است و کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند؛ اما مفهوم این واقعیت چیست؟ یعنی این که ما ارزش های خود را نادیده بگیریم؟ یا اینکه واقعیت های مطلوب برخی ها را فقط ببینیم؟

 

جلیلی در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است برخی ها از یک اندیشه خاص خشنود نباشند که در این صورت می توانند بگویند که آن اندیشه را وارد فضای سیاست خارجی نکنید، اما به هیچ وجه نمی توان به اسم دیدن واقعیت ها، اندیشه را از سیاست خارجی حذف کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که برخی ها در دیدن واقعیت های جهانی گزینشی عمل می کنند، افزود: در عرصه سیاست خارجی باید واقعیت ها را دید؛ این حرف کاملا درستی است اما برخی ها همه واقعیت ها را نمی بینند و بازگو نمی کنند؛ واقعیت هایی مانند اینکه امروز در عرصه جهانی برخی از قدرت های خود کامه، امتیازاتی را برای خود قائل هستند که دیگران را از آن نهی می کنند مثل دستیابی به سلاح هسته ای.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اسناد سیاست خارجی آمریکا برای تسلط 100 ساله بر جهان تصریح کرد: اگر امروز به سند سیاست خارجی آمریکا که به امضای رییس جمهور کنونی آن رسیده است، مراجعه کنید می بینید که برای رهبری 100 ساله دنیا برنامه ریزی کرده اند و برای دستیابی به آن نیز از استفاده از سلاح هسته ای هیچ ابایی نداشته و می گویند که در صورت نیاز از آن استفاده خواهیم کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به توطئه نظام های سلطه در تحقیر ملت ها، اظهار داشت: یکی از توطئه های نظام سلطه این است که توانمندی های شما را بسیار کوچک و حقیر نشان داده و دارائی های خود را بسیار بزرگ تر از آن چیزی که هست می نماید، چرا که از این نگران است که شما از شرایط موجود درک صحیحی و بینش واقعی به دست آورید.

 

جلیلی در ادامه با بیان مثالی به توضیح مطلب فوق پرداخت و گفت: مانند اینکه آمریکا و نظام های مرتجع منطقه تمام قدرت خود را پشت عروسکی به نام صدام جمع کردند تا ایران را نابود کنند اما این ملت ایستاد و به داشته های خود ایمان آورد؛ از این رو این امر در عرصه های دیگر نیز صادق خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به فتنه 88 و توطئه دشمنان برای نابودی نظام اسلامی، تأکید کرد: فتنه 88 برای نابودی الگوی بالنده جمهوری اسلامی، توطئه جدیدی بود که از سوی دشمنان طراحی شد؛ چرا که این ملت توانست با تمام تحریم ها و مشکلات موجود در برابر آنها ایستادگی کرده و افزون بر آن پیشرفت های چشمگیری نیز در امور مختلف به دست آورد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم ایستادگی در مقابل دشمنان با سلاح اقدام و عمل، گفت: تحریم سلاحی در دست دشمن است و با اقدام و عمل می توان این سلاح را خنثی کرد نه با لبخند؛ چرا که گرگ هیچ گاه مفهوم لبخند را متوجه نمی شود و این سلاح محکم و کارسازی در مقابل آنها نخواهد بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به راه های موفقیت در اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که از اصل سرمایه خود برداریم و بخوریم؛ حال چه سرمایه مادی باشد و چه سرمایه معنوی، چرا که استفاده از اصل سرمایه نه تنها رسیدن به قله پیشرفت نیست بلکه عین خسارت و خسران است.

 

گفتنی است، در پایان سخنرانی دکتر جلیلی به سؤالات دانشجویان که به صورت کتبی و شفاهی مطرح شد، پاسخ داد. /949/201/ج

ارسال نظرات