۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۲۴۷۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

استفاده از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ قرآنی ضروری است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت بهره گیری از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: درباره بهره گیری از فضای مجازی و نرم افزارهای رایانه ای قرآنی برخی خلأها به نسبت گذشته برطرف شده و زمینه بهبود شرایط تولید آثار کیفی‌تر را شاهد هستیم.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در نشست مجمع اساتید قرآنی استان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن برای مداحان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تفکیک حوزه فعالیت مداحان و قاریان در مجالس و محافل مختلف شاهد بهره‌گیری از ظرفیت ها و توانایی های قاریان قرآن کریم هستیم.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی‌کاظم (ع)، افزود: حضرت امام موسی‌کاظم (ع) در زندگی سراسر معنویت خود که بخشی از آن را در زندان و حبس سپری کرد سعی داشت تا به رغم سختی‌ها و دشواری‌ها در مسیر ترویج اندیشه‌های آرمانی قرآن و دین اسلام گام بردارد .

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به بعثت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: 1450 سال قبل نبی مکرم اسلام به مقام نبوت و پیامبری رسید تا با نزول قرآن به عنوان منشور هدایت بشری زمینه ترویج و حرکت روبه جلوی اندیشه‌های اسلامی و قرآنی در جامعه فراهم آید.

 

حجت الاسلام ستوده به اهم فعالیت‌های حوزه قرآنی تبلیغات اسلامی و مجموعه دارالقرآن اشاره کرد و افزود: در سال گذشته به رغم اعتبارات کمی که داشتیم در تربیت مدرسان و مربیان قرآنی ورود خوبی پیدا کردیم و در کنار آن تفسیر قرآن و موضوعات مرتبط با آن مورد توجه قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته با همکاری خانه‌های قرآن و موسسات قرآنی موفق شدیم با حضور گسترده علاقه مندان هیأت‌های قرآنی را همچون هیأت‌های مذهبی راه‌اندازی کرده و در ترویج و توسعه آن بکوشیم .

 

حجت الاسلام ستوده ورود دارالقرآن به فضای مجازی و تولید نرم‌افزارها را الزامی دانست و بیان داشت: در این زمینه برخی خلأها به نسبت گذشته برطرف شده و زمینه بهبود شرایط تولید آثار کیفی‌تر را شاهد هستیم.

 

وی از برگزاری 4 دوره آموزش نهج البلاغه دراستان اردبیل خبرداد و افزود: تبلیغات اسلامی درکنار بنیاد نهج البلاغه تلاش می کند با تربیت نیروهای نسل جوان درامرتربیت معلم نهج البلاغه این کتاب مقدس را دربین جامعه قرآنی ترویج دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اظهار داشت: ما جلسه‌ای را هفته آینده برای برپایی محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مصلای اردبیل با حضور قاریان ممتاز استان برگزار می‌کنیم تا مقدمات برپایی این محفل معنوی فراهم آمده و به مانند سال‌های گذشته کار به روزهای آخر موکول نشود.

 

حجت الاسلام ستوده محفل ترتیل خوانی قران کریم در ماه مبارک رمضان را ویترین قاریان قرآن استان دانست و گفت: محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم درماه مبارک رمضان باید با هرچه باشکوه تر با همکاری دستگاه های مختلف استان برگزارشود.

 

وی هماهنگی بیش از 30 دستگاه اجرایی را در برپایی محفل  قرآنی و ترتیل‌خوانی در مصلای اردبیل را یادآور شد و گفت: با حضور پررنگ کارکنان و مسؤولان ادارات مختلف  محفل قرآنی با حال و هوای خاصی برخوردار بوده به طوری که در تشویق حضور شرکت‌کنندگان سعی شد با همکاری 30 دستگاه اداری استانی به شرکت‌کنندگان به قید قرعه هزینه اعزام کربلا اهدا شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مورد تعامل با سایر دستگاه‌ها به ویژه اعضای شورای عالی قرآن، گفت: انتظار می‌رود شورای عالی قرآن که عملکرد نه چندان مطلوبی دارد فعال‌تر و بهتر از این عمل کند.

 

وی ضرورت همراهی و همفکری بیشتر را در انجام برنامه‌های قرآنی یادآور شد و گفت: ما هیچ وقت نخواستیم تا به شکل ابزاری از قرآن و یا محافل برپا شده قرآنی استفاده کنیم و یا در زیر سایه چنین مجامعی وظایف خودمان را انجام ندهیم در حالی که کارکرد قرآنی واضح و روشن است و ما باید در تشکل کمیته‌های مجمع اساتید قرآنی ورود پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام ستوده دوری از خودمحوری و توجه به مرکزیت فعالیت‌ها و حرکت به سمت همگرایی بیشتر را یادآور شد و بیان کرد: در قدم اول با تشکیل جلسه فوق‌العاده باید تکلیف مراسم ترتیل‌خوانی مشخص شود و در کنار آن اهالی قرآن با کارکردها و برنامه‌های شورای عالی قرآن بیشتر آشنا شده و زمینه بهره‌گیری از این بستر را فراهم کنند./202/937/ب1

ارسال نظرات