۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۷۴۹
امام جمعه بجنورد:

شهید مطهری روزنه‌های نفوذ و شبهه در دین اسلام را مسدود می‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری با علم و عمل خویش خدمات فراوانی به اسلام و نظام اسلامی کرد، گفت: این شهید بزرگوار روزنه‌های نفوذ در نظام و شبهه در دین اسلام را مسدود می‌کرد.
حجت الاسلام یعقوبی- همایش مطهری شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در همایش «مطهری شناسی» که در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، با اشاره به خدمات این اندیشمند شهید به اسلام و انقلاب، اظهار کرد: شهید مطهری دین‌دار، دین‌شناس و دین‌بان بود.

 

وی با بیان اینکه این عالم فرزانه مقابل افراد شیطان‌صفت ایستادگی می‌کرد و اجازه نفوذ را به كیان اسلام نمی‌داد، ادامه داد: درواقع شهید مطهری با علم و عمل خویش روزنه‌های نفوذ در نظام و شبهه در دین اسلام را مسدود می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهید مطهری بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها پل ارتباطی برقرار کرد، اضافه کرد: این عالم فرزانه راه‌های درمان شبهات را كشف می‌کرد و به درستی و در زمان مناسب جواب می‌داد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شهید مطهری پهلوان عرصه فرهنگ دین بود و دشمن او را در اوج قدرت دینی به شهادت رساند، خاطرنشان کرد: دشمنان به دلیل همه این ویژگی‌ها و هراسی که از شهید مطهری داشتند، چاره‌ای جز حذف این استاد والامقام ندیدند.

 

وی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار مغز متفکر اسلام‌شناسی، کارشناس دینی، فیلسوف و عارف وارسته و زمان‌شناس بود، اظهار کرد: استاد مطهری به معنای واقعی پهلوان فرهنگ دینی ما بود و به همین دلیل نیز امام خمینی (ره) اندیشه و قلم ایشان را به‌طور کامل تأیید کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری یك فیلسوف بزرگ به تمام معنا بود بنابراین معلمان باید از این شهید بزرگ الگو بگیرند، تصریح کرد: شبهه افكنی و شهوت گستری به عنوان دو تهدید جدی برای دانش آموزان و جوانان ما بوده و نقش معلمان برای مقابله با آن بسیار حیاتی است.

 

وی با بیان این‌که معلمان سرمایه‌داران بزرگ معنوی كشور هستند، اظهار كرد: جوانان با قلب‌ها و نیت‌های پاكی كه دارند امانت الهی در اختیار معلمان هستند و معلمان باید با آموختن درس استادی از شهید مطهری، طبیب دل مردم باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما در نظام امروز خود به اندیشه شهید مطهری نیاز داریم تا انقلابیون دچار ریزش نشده و انقلاب نیز دچار مشکل فرهنگی و اعتقادی نشود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این‌که الحاد و التقاط دو وجهه اساسی مبارزات شهید مطهری بود، اظهار كرد: این شهید توانست تحریف‌ها را از دامن دین برداشته و چهره واقعی دین را به ما نشان دهد که این تلاش‌های ایشان سبب شد تا انقلاب اسلامی از نفوذ اندیشه‌های غربی و تجددگرایی افراطی نجات یابد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شخصیت و راه و روش شهید مطهری به یک نسل، قشر و جامعه خاص متعلق نیست بلکه همه نسل‌ها و اقشار در طول زمان می‌توانند از برکات و آثار این عالم بزرگ بهره گیرند./202/9314/ب1

ارسال نظرات