۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۲۴۷۵۴
قائم‌مقام مرکز نشر آثار شهید مطهری:

اندیشه مطهری مظلوم و مهجور است

قائم‌مقام مرکز نظارت بر نشر آثار شهید مطهری با انتقاد از اینکه همایش‌های تجلیل از مقام شهید مطهری بیشتر تجملاتی، تشریفاتی و نمایشی است، گفت: متأسفانه تجلیل از شهید مطهری در کشور پشتوانه تحلیلی ندارد.
محمد کوکب- قائم مقام مرکز نظارت بر نشر آثار شهید مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد کوکب، قائم‌مقام مرکز نظارت بر نشر آثار شهید مطهری، عصر امروز در همایش «مطهری شناسی» که در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تفکر شهید مطهری در کشور مظلوم، مهجور و غریب بوده و آن‌چنان که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

 

وی ادامه داد: هرچند در سالگردهای مختلف در رسانه‌ها و صداوسیما از مقام ایشان تجلیل می‌شود اما این تجلیل، پشتوانه تحلیلی ندارد که این موضوع جای افسوس دارد.

 

کوکب با انتقاد از اینکه صدای شهید مطهری شنیده می‌شود اما اندیشه‌های این عالم بزرگ تحلیل نمی‌شود، خاطرشان کرد: برگزاری مجالس و همایش‌های گرامیداشت شهید مطهری در صورتی اقدامی پسندیده خواهد بود که این برنامه‌ها تجملاتی، تشریفاتی و نمایشی نباشند.

 

وی با بیان اینکه این عالم فرزانه در اوج فقه، فلسفه و تاریخ اسلام بودند و حیف است كه جوانان ما از اندیشه‌های اسلامی این فیلسوف استفاده نكنند، اظهار کرد: باید جوانان و دانش‌آموزان را با آثار شهید مطهری مأنوس كنیم چراکه با توجه به شیوایی و رسایی موجود در آثار شهید مطهری، مطالعه آن برای یک مجتهد تا دانش‌آموز ضروری است.

 

کوکب با اشاره به اینکه كسانی كه با این دریای معارف معنوی برخورد كنند متوجه اهمیت آن می‌شوند، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت و ماندگاری آثار شهید مطهری ساده‌نویسی استاد است.

 

وی با بیان اینکه آثار این عالم فرزانه در عین پرمحتوا بودن، ساده نوشته شده است، ادامه داد: به همین دلیل آثار و مکتوبات شهید مطهری برای تمام اقشار جامعه قابل درك است.

 

کوکب اضافه کرد: شهید مطهری تلاش می‌کرد تا رسالت خود را به خوبی انجام داده و نتیجه كارش را به خدا واگذار می‌کرد این در حالی است كه نتایج آثارش تاكنون باقی مانده است.

 

وی با یادآوری اینکه شهید مطهری لیبرالیسم را به عنوان خطری برای جوانان می‌دانستند، اظهار کرد: این خطر جوانان امروز را نیز به شدت تهدید می‌کند و اگر آن شهید بزرگ امروز زنده بود قطعاً برای این خطر هم چاره‌ای می‌اندیشید.

 

کوکب تصریح کرد: درزمینه مهجور و مظلوم ماندن آثار شهید مطهری در جامعه نباید جوانان را سرزنش كرد بلکه ابتدا باید خودمان را سرزنش كنیم تا ببینیم در حوزه آثار این شهید بزرگ برای استفاده جوانان چه کرده‌ایم.

 

قنبرعلی خوش‌آینه، دبیر همایش مطهری شناسی و معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان این‌که در راستای ارزش نهادن به مقام این عالم فرزانه در استان كوتاهی شده است، اظهار كرد: با برگزاری چنین همایش‌هایی سعی داریم جوانان و دانش‌آموزان به شناخت این فیلسوف جهان اسلام ترغیب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش توانسته پرچم سه رنگ كشور را در تمام نقاط برافراشته نگه دارد، افزود: متأسفانه ارگان‌هایی كه ادعای فرهنگ‌سازی دارند در راستای برگزاری این همایش در استان هیچ‌گونه كمكی به ما نکرده‌اند.

 

به گفته خوش‌آیینه امروز بهترین فرصت برای بیان اندیشه‌های شهید مطهری به جوانان بوده و نباید این مهم تنها از سوی آموزش و پرورش انجام شود بلكه تمام نهادهای متولی فرهنگ در این زمینه وظیفه دارند./202/9314/ب1

ارسال نظرات