۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۷۶۳
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

مسابقات قرآن زمینه ساز گسترش فهم جامعه در آموزه های نورانی وحی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آشنایی با آخرین تحولات عرصه قرائت و حفظ قرآن یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مسابقات بین‌المللی قرآن است، گفت: این مسابقات می‌تواند زمینه‌ساز گسترش فهم و تدبر جامعه در قرآن کریم شود.
حشمتی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد این دوره از مسابقات، گفت: در مسابقات بیشتر شاهد یک جو رقابتی هستیم و این جو رقابتی از مسابقات شهرستانی ، استانی و کشوری آغاز شده و تا بخش بین‌المللی ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه از این حیث نیاز به برگزاری مسابقات و رقابت‌های قرآنی وجود دارد، افزود: خوشبختانه در این حیث در بالاترین سطح شاهد برگزاری مسابقات بوده‌ایم و روز به روز بر این سطح نیز افزوده شده است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایی فعالان قرآنی کشورهای مختلف اسلامی با یکدیگر را از دیگر خروجی‌های مسابقات بین‌المللی عنوان و ادامه داد: این موضوع باعث تبادل نظرات بسیار مفیدی خواهد شد، ضمن اینکه شرکت کنندگان در مسابقات از آخرین تحولات حوزه قرائت و حفظ قرآن کریم نیز بهره‌مند خواهند شد.

 

حشمتی همچنین در مورد تأثیر مسابقات بین‌المللی قرآن بر گسترش فهم و تدبر در قرآن کریم در جامعه خاطرنشان کرد: البته در سطح مسابقات داخلی رقابت‌هایی را در زمینه مفاهیم و تدبر در قرآن کریم شاهد هستیم که البته بسیار مهم و اثرگذار در گسترش فهم و تدبر در قرآن در جامعه و در بین جوانان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن انطباق کاملی با گسترش فهم و تدبر در قرآن در جامعه خواهد داشت، اظهار داشت: خود قرائت و حفظ قرآن کریم در ابتدا همراه با تدبر بوده است. لذا نوع قرائت‌ها باید همراه با تدبر باشد. فعالیت‌هایی که در حاشیه مسابقات انجام می‌شود می‌تواند بر گسترش فرهنگ تدبر و درک مفاهیم قرآن کریم در جامعه اثرگذار باشد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد تأثیر این مسابقات در بیداری اسلامی عنوان کرد: مشارکت تعداد زیادی از جوانان قرآنی کشورها مختلف اسلامی و حضور در این کنگره عظیم  قرآنی می‌تواند آثار زیادی در بیداری اسلامی داشته باشد.

 

حشمتی در پایان بیان کرد: صدور بیانیه پایانی مسابقات می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که با استفاده از آن تلاشی هر چند کوچک در بیداری اسلامی‌ امت‌ها ایفا کرد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات