۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۲۴۸۳۲
آیت الله نظری:

شهدای مدافع حرم مایه عزت و آبروی اسلام ناب هستند

آیت الله نظری با اشاره به این که به برکت خون پاک شهدای مدافع حرم پرچم اسلام ناب محمدی با عزت و اقتدار همچنان برافراشته است، گفت: شهدای مدافع حرم با اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی، امنیت و آسایش را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آوردند.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، استاد سطح عالی حوزه علمیه امروز در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم با اشاره به این که عقل حکم می کند که جمع انسانی موجود طالب خیر و فاعل خیر باشد، گفت: انسان در هر جایگاه و قومی که قرار دارد باید تنها به دنبال عمل خیر برود.

 

وی با طرح این سؤال که وقتی براساس عقل و دین انسان نباید به دنبال شر و انجام امور قبیح برود، پس چرا جامعه بشری امروز این گونه آشفته و به هم ریخته است و علاج این مسأله کجا است، افزود: جهت خطا در تطبیق است، تطبیق یعنی می خواهد بفهمد اما خوب ادراک نمی کند و اشتباه می کند و اگر در تطبیق دچار اشتباه نشود به حتم به دنبال فعل خیر می رود.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که برای عدم اشتباه در تطبیق نیز راه و مسیر مشخص وجود دارد و جامعه بشری از هر قوم و نجات و مملکتی که هستند چطور تربیت شوند که اشتباه نکنند، گفت: نخستین شرط عدم اشتباه و خطا عامل پدر و مادر است.

 

وی با اشاره به این که ما یک عالم خلقت و عامل خلقت داریم که آن خداوند است، خاطرنشان کرد: خداوند بشری که وجود نداشت را به وجود آورد، اما عامل تربیت دیگر خداوند نیست البته خدا به واسطه است عامل تربیت است اما نخستین عاملی که می تواند موجب تربیت صحیح انسان شود پدر و مادر خوب است که متأسفانه امروز در جامعه در این بخش نقصان هایی وجود دارد.

 

آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه امروز خانواده ها تنها به فکر خوراک و پوشاک فرزندان خود هستند و از بعد اخلاقی و علمی فرزندان خود غافل شده اند، تصریح کرد: نخستین عاملی را که می تواند سنگ زیربنای اصلاحات را بگذارد بیداری پدر و مادر است.

 

وی معلم و مدرسه را دومین عامل مهم در تربیت صحیح انسان دانست و تصریح کرد: اگر معلم خداپرست، دیندار و خیر خواهد باشد شاگرد هم استفاده می کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه، هم نشین دیندار را سومین عامل تربیت صحیح دانست و بیان داشت: انسان نمی تواند در طول زندگی تک بعدی و فردی زندگی کند و برای حیات خود نیازمند است با دیگران نیز ارتباط داشته باشد که در این مسیر داشتن یک هم نشین دیندار و خیرخواه می کند در مسیر رشد صحیح فرد بسیار اثرگذار باشد.

 

آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه جامعه امروز گرفتار عوامل تربیتی بد و ناصحیح شده است، گفت: غیبت، سخن چینی، بدخواهی و شر طلبی در جامعه دینی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ غلط است که باید اصلاح شود.

 

وی با بیان این که از نظر عقل، وجدان و دین همه این رذایل اخلاقی قبیح و نادرست است و باید از رواج آن پرهیز شود، خاطرنشان کرد: حیف است که انسان دنبال شر و بدی برود، چون انسان جانشین خداست و باید تنها طالب خیر و فاعل خیر باشد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این که محصول وجودی هر آنچه که انسان می خواهد باید خیر، خدمت و عبادت و بندگی باشد، گفت: امروز باید تبعیت از قرآن محمد و آل محمد و معلمان قرآن محمد مورد توجه آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور در مجلس شهدا را افتخار بزرگی برای هر انسان دانست و با بیان این که دفاع از حریم بی بی زینب(س) یک توفیق الهی است که شامل حال رزمندگان ما شده است، گفت: شهدای مدافع حرم مایه عزت و آبروی اسلام ناب هستند.

 

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که شهدای ما در راه اعتلای اسلام گام نهادند، یادآور شد: شهدای گرانقدر نظام اسلامی با نثار خون های پاک خود صحنه های ارزشمندی از ایثار و فداکاری را به ارمغان آوردند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه از حضرت زینب(س) به عنوان رییس شهادت پروران دنیا یاد کرد و با بیان این که آن بانوی نمونه اسلام مرد آفرین روزگار بود، افزود: استقامت حضرت زینب(س) در جریان حادثه عاشورا چیز کمی نیست چون عاشورا تاریخ جهان مدار است و به همین دلیل دفاع از حریم اهل بیت(ع) یک تکلیف شرعی و ملی است.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم بی بی زینب(س) با نثار خون پاک خود امنیت را برای ملت های مسلمان منطقه به ارمغان آورده اند، تصریح کرد: خون پاک شهدای حرم موجب حفظ و تقویت عزت اسلام ناب و  پاسداری از آن شده است.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که به برکت خون پاک شهدای مدافع حرم پرچم اسلام ناب محمدی با عزت و اقتدار همچنان برافراشته است، بیان داشت: شهدای مدافع حرم با اخلاص، ایثار و از خودگذشتگی، امنیت و آسایش را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آوردند.

 

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که استقامت حضرت زینب(س) در جریان واقعه عاشورا یک تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد، گفت: امروز خواهران و بانوان جامعه باید آن بانوی بزرگ جهان اسلام را الگوی خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که حضرت زینب(س) محیط عاشورا و کربلا را تحت تأثیر قرار داد، گفت: کربلا و عاشورا تکرار ندارد، تاریخ منحصر به فرد یک شخصیت ممتاز و برجسته حسین فاطمه است و تنها کسی که توانست دفاع کند از این حریم حرمت زینب کبری است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که خانواده های شهدای حرم از جایگاه و عظمت بسیار خاصی در نظام اسلامی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: توجه به این خانواده های عزیز و بزرگوار باید بیش از پیش باشد چون فرزندان آنها از حریم بانوی استقامت و شخصیت ممتاز نهضت عاشورا حضرت زینب(س) دفاع کردند.

 

وی با انتقاد شدید از سیاست های کشورهای غربی در برابر امت اسلامی، گفت: متأسفانه دشمنان اسلام با به وجود آوردن گروه های تکفیری و ایجاد تفرقه و اختلاف قومیتی تنها به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه گروه های تکفیری و بالادستی های آنها را انسان هایی نادان، جاهل و بی عقل دانست و با بیان این که امروز اسلام ناب در دنیا عزت و افتخار عظیمی دارد خطاب به این گروه ها گفت: شما یک مشت برده و خود فروخته نمی توانید با اعمال زشت و جنایت کارانه خود چهره اسلام ناب محمدی را در دنیا خدشه دار کنید چون اسلام عظمت آفرین است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که امروز دنیا باید دنیای تفاهم باشد نه تخاصم و جنگ، خاطرنشان کرد: ریختن خون یک انسان بی گناه تنها از روی جهل و نادانی است که متأسفانه امروز گروه های تکفیری دچار آن هستند.

 

وی با بیان این که اسلام واقعی و ناب سال ها است که از سوی بزرگان و مراجع بزرگ دینی در دنیای اسلام و محیط شیعه تبلیغ می شود، تصریح کرد: امروز این گروه های خودفروخته و تروریستی مدعی اجرای احکام اسلامی در جوامع دینی هستند که بسیار حرف خنده داری است.

 

استاد سطح عالی حوزه، فرزندان و خانواده های شهدای حرم را طرفداران اسلام و قرآن محمد و آل محمد دانست و بیان داشت: شهدای مدافع حرم از حریم بانوی بزرگ عالم زینب کبری(س) دفاع کردند و این بزرگترین اجر و پاداش دنیوی و اخروی برای مدافعان حرم و خانواده های آنها دارد.

 

وی جنایت گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی به بهانه شیعه بودن را پست ترین و وحشیانه ترین کار از سوی آنها دانست و گفت: سردمداران و حامیان این گروه های تروریستی باید بدانند که تاریخ این جنایت بزرگ آنها را محکوم خواهد کرد.

 

آیت الله نظری ادامه داد: کسانی که مدعی اجرای احکام واقعی اسلام در کشورهای مسلمان و دیگر مناطق دنیا هستند بدانند که با وجود مجتهدین بزرگ جهان اسلام و دنیای شیعه که صد ها سال است که اسلام ناب را به جهان نشان دادند این گونه حرف ها مزحک و بی پشتوانه است.

 

وی افزود: پست ترین کار را این گروه ها دارند در دنیا انجام می دهند و کسانی که داعیه دعوت مرام و ایدئولوژی را دنیای امروز دارند باید در عظمت علمی بزرگ باشد نه که یک گروه تروریستی و وابسته به صهیونیست و غرب ادعای پیاده کردن اسلام را مطرح کند.

 

آیت الله نظری با بیان این که اثر خون پاک شهدای مظلوم حرم پرچم پرافتخار اسلام را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآورده و افتخار عظیم جهانی را نصیب ما کرده است، خاطرنشان کرد: انشاء الله خداوند معتعال به حق خون پاک این شهدای عزیز ظهور صاحب الزمان مهدی آل محمد را هر چه زودتر مقدر و مقرر بفرماید.

 

استاد سطح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود مقام معظم رهبری را نعمت بزرگی برای جهان اسلام و ملت ایران دانست و افزود: ایشان شخصیتی خیرخواه و خدمت گزار هستند و همه دغدغه ایشان عظمت و عزت اسلام و مسلمین است./950/201/ب2

ارسال نظرات