۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۲۴۸۸۹
امام جمعه پلدختر:

تربیت سرمایه های انسانی شاخصه مهم معلمان است

امام جمعه پلدختر با تأکید بر توجه معلمان به دردهای جامعه، گفت: معلمان باید با تربیت سرمایه های انسانی و هدایت صحیح دانش آموزان به فکر کاهش مشکلات بیکاری و اشتغال باشند.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز، در مراسم بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان این شهرستان، گفت: معلمان در سنگر تعلیم و تربیت جایگاه رفیعی بر دوش دارند.

 

وی با اشاره به عظمت و سنگيني مسؤوليت معلم، عنوان داشت: وظیفه معلم هدایتگری دانش آموزان و انسان سازی است.

 

حجت الاسلام سوری تربیت سرمایه های انسانی را مهم ترین شاخصه معلمان خواند و اظهار داشت: معلم باید درد جامعه را بداند و در این راستا نسل جوان را هدایت کنند.

 

وی با تأکید بر جهت دادن به تفکر نسل جوان و نوجوان و هدایت این قشر، افزود: معلمان و مربیان باید درس حریت، آزادگی، شهادت، شهامت، فداكاری و دفاع از دین و حق را به دانش آموزان تعلیم دهند.

 

امام جمعه پلدختر معیشت، اشتغال و اقتصاد را مشکل اصلی جامعه امروز بیان کرد و اظهار داشت: با هدایت صحیح علمی دانش آموزان باید تلاش کرد جلوی این مشکلات گرفته شود.

 

وی با تأکید بر تبیین و تقویت افکار صحيح و منطقي دانش آموزان، تصریح کرد: با تقویت باورها و اعتقادات نسل جوان می توان جلوی ضربه ها و هجمه های فرهنگی دشمن گرفته شود.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که مقام معلم ارزشمند است، عنوان داشت: معلمی شوق و هنر است و در سایه عشق، علاقه و هنر می توان در این عرصه نقش آفرینی کرد.

 

وی با بیان این که رشد و پیشرفت کشور در سایه علم و دانش حاصل می شود، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در عرصه های گوناگون و کم شدن درد جامعه باید افراد متخصص، مجرب و متعهد در بخش‌هاي گوناگون تربیت و پرورش داده شود که این مهم مرهون زحمات معلمان و فرهیختگان در مدارس و دانشگاه‌ها است./9459/203/ب2

ارسال نظرات