۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۹۰۰
حجت الاسلام رفیعی:

حفظ روحیه انقلابی و شدید بودن در مقابل کفار، از وظایف مسلمانان و بر اساس قرآن است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره لزوم حفظ روحیه انقلابی، گفت: یک از وظایفی که خداوند در قرآن برای مومنین تعیین کرده است، شدید بودن علیه کفار است، این به معنای آن نیست که ما مذاکره با کفار نداشته باشیم، اما نباید دشمنی دشمن را فراموش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه "سمت خدا" که از شبکه 3 سیما پخش شد، گفت: برخی از افراد می گویند ما اسلام را قبول داریم، احکامش را هم دوست داریم، اما فلان قسمت یا حکم از اسلام را قبول نداریم و نمی پسندیم، این موضع غلطی است، اگر اسلام را می پذیریم باید همه دستورات را قبول داشته باشیم و گرنه مسلمانی ما زیر سوال است.

 

وی ادامه داد: اشکال شیطان هم در همین موضوع بود، ابلیس خداوند را قبول داشت و منکر خدایی خدا نبود، اما حکم خداوند درباره سجده بر آدم را قبول نکرد، پیامبر اسلام(ص) هیچ حکمی را از سوی خود مطرح نمی کردند و همه دستورات اسلام دستورات خداست، در قرآن می خوانیم" و ما ینطق عن الهوی"، پیامبر اکرم(ص) هرگز از روی هوی سخن نمی گفتند.

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: عده ای بعد از این که پیامبر(ص) پیمان صلح حدیبیه را امضاء کردند، گفتند ما این صلح را قبول نداریم، اگر پیامبر(ص) را به عنوان نبی خدا پذیرفتیم، باید همه دستورات او پیروی کنیم، امروز هم عده ای می گویند ما حضرت محمد(ص) را قبول داریم، اما انتصاب امیرالمومنین علی(ع) به امامت از سوی ایشان را قبول نداریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: پیامبر(ص) هیچ گاه مردم را به پذیرفتن دین اسلام اجبار نمی کردند و تکلف در زندگی ایشان نبود و باری را ناخواسته مردم بر دوش آن ها نمی گذاشت، در قرآن داریم که" و ما انا من المتکلفین"، اسلام دین آسان است، اجباری در پذیرفتن آن نیست، اگر قرآن را قبول داشته باشیم، قرآن می گوید پیامبر اسلام(ص) از روی هوی و هوس و از غیر خدا سخنی نمی گوید.

 

وی ابراز داشت: خداوند یک سری وظابف را برای مردم در قبال پیامبر(ص) تعیین کرده است که باید به آن ها عمل کنند، این وظایف شامل دو دسته بایدها و نباید ها می شود، بایدها را باید انجام بدهیم، " اطیعوا الله و اطیعوا لرسول" ، از جمله  آن هاست، در سوره اعراف آیه 157 می فرماید که به پیامبر(ص) ایمان بیاورید، به او احترام بگذارند، او را یاری کنند و به نوری که با او نازل شده که همان قرآن است، ایمان بیاورید.

 

امروز خطر از دست دادن روحیه انقلابی در جامعه جدی است

حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: در آخر سوره فتح داریم" محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" ، پیامبر گرامی اسلام یارانی دارند که این ها علیه کفار به شدت عمل می کنند و شدید هستند، مقام معظم رهبری فرمودند روحیه انقلابی را از دست ندهیم و این خطر جدی است که در حوزه و دانشگاه، در میان عوام و هم میان خواص، متاسفانه احساس می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مبادا روحیه " اشداء علی الکفار" بودن خود را از دست بدهیم، داشتن روحیه شدید بودن علیه کفار و دشمنان به معنای آن نیست که ما گفت‌وگو و مذاکره و تعامل با کفار نداشته باشیم، ولی باید بدانیم که دشمن، دشمن است و هرگز دوست نخواهد شد، در تعالیم اسلامی داریم که دشمن را کوچک نشمارید هر چند بسیار ضعیف باشد، باید همواره حواسمان به دشمنی دشمن باشد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند که ما باید با قدرت باشیم و سلاح های مورد نیاز خود را داشته باشیم، این هم بر اساس آیه" و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه" از قرآن است که باید مسلمین ابزارآلات جنگی خود را برای ایجاد ترس در دل دشمنان ابراز کنند، هر چند اسلام هیچ گاه راضی و دعوت کننده به جنگ نبوده است، ولی هنگام  جنگ شدید هستند. /869/203/ب3

 

ارسال نظرات