۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۹۲۱
جانشین معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران:

مهم‌ترین دلیل هجمه دشمنان علیه سپاه، ولایت‌مداری سپاهیان است

جانشین معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین دلیل هجمه دشمنان علیه سپاه، وصل بودن این نهاد به ولایت و ولایت‌مداری سپاهیان است.
حجت‌الاسلام محمدرضا تقوی‌مقدم، جانشین معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا تقوی‌مقدم، جانشین معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در همایش عقیدتی سیاسی که به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه شهید مطهری در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: بینش و اندیشه شهید مطهری راه توسعه و پیشرفت مادی و معنوی مبتنی بر اسلام را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مشخص کرد.

 

وی با تبریک هفته عقیدتی سیاسی سپاه، با بیان اینکه شهید مطهری مغز متفکر انقلاب و نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد: درواقع بینش و آثار و اندیشه این شهید بزرگوار نقش فراوانی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و استقرار و استحکام نظام اسلامی داشت که این نقش همچنان نیز ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم با اشاره به اینکه خداباوری، خودباوری، مکتب‌باوری، زمان‌شناسی و نیازسنجی پنج ویژگی شاخص شهید مطهری بود، افزود: همه باید تلاش کنیم با تأسی و الگوبرداری از این شهید بزرگوار خود را به این شاخصه‌ها نزدیک‌تر کنیم.

 

وی تأکید کرد: پاسداران و بسیجیان باید بیش از سایر اقشار تلاش کنند تا با اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری آشنا شده و از این آموزه‌های والای دینی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه نهاد مقدس سپاه پاسداران بر مبنای اعتقادات دینی و مکتب اسلامی و ارزش‌های انقلابی به وجود آمده است، اظهار کرد: هدف و رسالت سپاه حفاظت و حراست از مکتب اسلامی، ارزش‌های انقلابی و دستاوردهای نظام است.

 

وی ادامه داد: بسیجیان، پاسداران و همه ملت دلسوز نظام و اسلام درواقع بسیجی هستند چرا که در راستای دفاع از اعتقادات دینی و مبانی فکری اسلامی و انقلابی عمل می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌های بارز بسیجیان و سپاهیان است، خاطرنشان کرد: ولایت راه مستقیم و نقطه اتصال ما به ائمه اطهار (ع) و خداوند است ازاین‌رو تقویت آن در جامعه اصل مهمی به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سپاه پاسداران و بسیجیان به ولایت فقیه وصل بوده و زیر نظر ولایت و رهبری هدایت می‌شوند به‌شدت از سوی دشمنان مورد تهاجم قرار گرفته و این تهاجم نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام تقوی‌مقدم اضافه کرد: درواقع مهم‌ترین دلیل هجمه دشمنان علیه سپاه، وصل بودن این نهاد به ولایت و ولایت‌مداری سپاهیان است.

 

جانشین معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور در سال جاری، اظهار کرد: اجرای این فریضه الهی نیاز اساسی جامعه اسلامی امروز ما است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولان، مدیران، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در اجرای مناسب این طرح در سطح کشور مشارکت فعالی داشته باشند، تصریح کرد: اگر به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه بایسته و شایسته‌ای صورت گیرد بدون شک بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از جامعه اسلامی رخت برمی‌بندد./9314/202/ب3

ارسال نظرات