۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۹۶۹
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:

بعثت پیامبراکرم، ظلمت جهل را از بین برد

حجت الاسلام پورذهبی با بیان این که اگر بعثت پیامبراکرم نبود ما در ظلمات جهل و ادیان تحریف شده باقی می ماندیم، گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) منّتی بر عالم امکان است که شایسته ترین فرد عالم بر اشرف مخلوقات مبعوث شود تا بتواند با غنی ترین تعلیمات مذهبی انسان شایسته و وارسته را تربیت کند و به سر منزل مقصود برساند.
حجت الاسلام پورذهبی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در رابطه با بعثت پیامبراکرم(ص)، گفت: مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) فصل شایسته ای در عالم امکان است.

 

وی ادامه داد: اگر پیامبر اکرم(ص) نبود ممکن بود که ما اسیر رهبانیت در مسیحیت و تحریفات در یهودیت باشیم، البته این به این معنا نیست که مسیحیت و یهودیت دین بدی است ولی متاسفانه کسانی که علمای یهود و نصارا بودند آنچه را که باید از دین ترویج می کردند به شایستگی ترویج نکردند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید گفت: ظهور و بروز پیامبر خاتم(ص) به عنایت پروردگار به ما این فرصت را داده که مسلمین به دین خاتم باشیم و از تعلمات نبی اکرم(ص) و غنی ترین ادیان و دین آخرالزمان بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام پورذهبی افزود: بعثت پیامبر اکرم(ص) منّتی بر عالم امکان است که شایسته ترین فرد عالم بر اشرف مخلوقات مبعوث شود تا بتواند با غنی ترین تعلیمات دینی و مذهبی انسان شایسته و وارسته را تربیت کند و به سر منزل مقصود برساند.

 

وی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیغمبر(ص) می فرماید: ما تو را سراج منیر قرار دادیم، این ارزش وجودی پیامبر اکرم(ص) را می رساند که چراغ روشنی بخش است و اگر حضور و ظهور رسول اکرم(ص) نبود ممکن بود ما در ظلمات جهل و ادیان تحریف شده باقی بمانیم.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: متاسفانه در طی چندین سال اخیر دین مبین اسلام نیز دچار تحریفاتی شده است ولی به فضل خدا عالمان حقیقی که در وادی مرجعیت قدم برداشته اند توانسته اند ما را از شر تحریفاتی که در حال حاضر در وهابیت و فرقه ضاله داعش و تکفیر ظهور کرده نجات دهند.

 

حجت الاسلام پورذهبی بیان داشت: خداوند متعال در طی اعصار پیامبران متعددی را در بین مردم فرستاده است که زحمات و رنج هایی را در مسیر هدایت بشر کشیده اند و البته همه آن ها مژده ظهور پیامبر خاتم(ص) را می دادند، خداوند تمام تعالیم دینی غنی شده را در دین اسلام و کامل ترین کتاب های آسمانی یعنی قرآن کریم قرار داده است.

 

وی در پایان گفت: وقتی دین کاملی توسط خداوند متعال برای مردم عرضه شده که تمام ادیان قبلی را پوشش می دهد دیگر نیازی نیست بشر به دنبال دین جدید باشد در حالی که دین مبین اسلام در تمام زمینه های احکام، مقررات، اخلاقی و اعتقادی، ما را اشباع می کند و فضل و عنایت خدا بوده که ارسال پیامبران به پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام ختم شود و خوشبختانه هر چقدر جلوتر می رویم احساس غنی و پویایی بیشتری در عرصه دین می کنیم./869/302/ب3

 

 

ارسال نظرات