۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۵۰۰۴
شیخ الاسلام:

قرآن محبوب ترین شاخص میان مسلمانان جهان است

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی توجه به قرآن کریم و پرداختن به آیه های الهی در بین کشورهای اسلامی بی نظیر بوده است.
شیخ الاسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در این که قرآن کریم موثر ترین، متقن ترین و محبوب ترین شاخص در بین مسلمانان جهان است شکی نیست و همه مسلمانان از هر قومیت و مذهبی به قرآن کریم احساس نزدیکی دارند.

 

وی ادامه داد: قرآن پرچم مسلمانی و دین اسلام است  و غیر از عمقی که دارد راه وحدت مسلمانان جهان هم به حساب می آید.

 

شیخ الاسلامی با تاکید براین نکته که اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به این پدیده داده در بین کشورهای اسلامی بی نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور گسترده به موضوع قرآن کریم پرداخته اند و همین امر باعث شده تا ایران در پرداختن به این کتاب آسمانی از سایر کشورهای مسلمان جهان پیشی بگیرد.

 

وی تاکید کرد: برگزاری همایش های مختص قرآن کریم از جمله مسابقات بین المللی زمینه مناسبی است تا ضمن پرداختن به آیات وحی، تفکر انقلاب اسلامی ایران نیز به راحتی به همه کشورهای جهان صادر شود./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات