۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۰۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهید مطهری سردمدار علمی و فرهنگی مبارزه با افکار انحرافی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری سردمدار علمی و فرهنگی مبارزه با افکار و اندیشه‌های التقاطی و انحرافی بود، از طلاب و روحانیان خواست تا در عرصه علم و عمل راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند.
حجت الاسلام یعقوبی- آیین تجلیل از اساتید حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین تجلیل از اساتید حوزه علمیه که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، با اشاره به جایگاه عظیم معلم و مدرس، افزود: تکریم و تجلیل اساتید آموزه قرآنی و اسلامی است.

 

وی با قرائت حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، افزود: این امام همام می‌فرمایند: «مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما» که از این فرموده امام صادق (ع) چنین برداشت می‌شود که تجلیل و قدردانی از معلم یک امر آسمانی است به‌گونه‌ای که فرشتگان نیز از معلمان تجلیل کرده و از آن‌ها به بزرگی یاد می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه يكي از بركات ماندگار انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ تجليل از مقام استاد است، ادامه داد: درواقع بركت علم در تعظيم استاد بوده و اگر می‌خواهیم علم جلوه پیدا کند بايد از استاد قدردانی و تشکر داشته باشیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: آنچه در حالات بزرگاني چون علامه حسن‌زاده آملي كه پاي استاد خود را می‌بوسیدند، يا امام خمینی (ره) كه با عظمتي عجيب از مرحوم شاه‌آبادی یاد می‌کنند و يا شهید مطهری كه هر وقت از علامه طباطبایی نام می‌برند می‌گفتند روحی فداه، نقل شده بيانگر اين است كه تجلیل از استاد یعنی تجلیل از علم و ادب و این تجلیل بايد در رفتار انسان هم نمايان باشد.

 

وی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام، اضافه کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) صدای قلم دانشمندانی که می‌نویسند چه روي کاغذ چه بر دل و تخته و صدای قدم رزمندگان، به عرش الهي می‌رسد و خدا اين صداها را بيشتر دوست دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده اهميت علم، عالم و معلّم نزد خداي تبارك و تعالي است چراکه خود خداي متعال اولين معلم است كه می‌فرماید: «وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا».

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: بر این اساس معلمي علاوه بر اينكه شغل انبيا است، يك منصبي الهي هم به شمار می‌رود که این موضوع نشانگر جایگاه والای معلمان و اساتید است.

 

وي در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد مطهري، بر الگوگیری طلاب و اساتید حوزه علمیه و معلمان از این شهید بزرگوار تأکید کرد و گفت: دريافت امروز ما از شهید مطهری درس اقدام و عمل است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: شهید مطهری با ورود به دانشگاه در كرسي‌هاي مناظره شركت داشتند و به عنوان يك پهلوان علمي و فرهنگي با تخصص و درايت خوب در مقابل افكار كمونيستي، التقاطي و انحرافی، اصول و مباني اسلام ناب را براي طالبان انديشه پاك و الهي تبيين كرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه استان خراسان شمالی اضافه کرد: به همین دلیل بود که آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند: ورود استاد مطهری به دانشگاه از الطاف خفیه الهی بود.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس امروز بايد طلاب و حوزه‌های علميه مسير شهيد مطهري را بيش از پيش با نيازسنجي، دقت و عمق‌بخشی به فعالیت‌های علمي و تبليغي خود ادامه داده و اجازه ندهند مسیر این شهید بزرگوار کم‌رهرو بماند./9314/202/ب2

ارسال نظرات