۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۲۵۰۲۲
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

مراسم رونمایی اولین درسنامه دانشگاهی امام رضا برگزار شد

مراسم رونمایی اولین درسنامه دانشگاهی امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امشب مراسم رونمایی اولین درسنامه دانشگاهی امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی، محمد علی خلیل زاده رییس دانشگاه امام رضا، حجت الاسلام عبدخدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و اساتید و مسؤولان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سالن جلسات دفتر معاونت اماکن متبرکه برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رییسی در این مراسم گفت: امروز افتخار داریم در سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) و در سالروز امامت امام رضا(ع) این مراسم را داشته باشیم.
 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: از کسانی که برای تبیین معارف دینی و معرفی سیره نورانی امام رضا(ع) گام بر می دارند، تقدیر و تشکر می کنم، بدون تردید در دین ما بعد از معرفه الله، تأکیدی که برای امام شناسی است برای هیچ امری نیست.
 


منابع غنی امام شناسی در اختیار ما قرار دارد
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: منابع غنی برای امام شناسی در اختیار ما قرار دارد و باید در مراکز پژوهشی کار شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: یکی از آن مراکزی که ظرفیت عظیمی می تواند داشته باشد، آستان مقدس و نورانی حضرت رضا(ع) است.  
 

وی افزود: معرفت شناسنامه ای، مقدمه معرفت نسبت به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، اما نباید در بیان تاریخ توقف کرد و می بایست نسبت به مقام ولایت معرفت پیدا کرد.

 

معرفی ابعاد مختلف امام رضا(ع)، دل ها را متوجه ایشان می کند
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: اگر ابعاد مختلف بیانات امام رضا(ع) تبین شود، خود حضرت فرموند: «لتبعونا»، و این اتفاق رخ می دهد و قطعا دل ها متوحه این جایگاه نورانی می شود.
 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امید است گام هایی در جهت دانشنامه جامع امام رضا(ع) برداشته شود.
 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: امیدوارم نظر خیر شما و تلاشی که دوستان انجام دادند زمینه ای باشد تا آینده سازان کشور با امام رضا(ع) آشناتر شوند و معرفت بیشتر نسبت به ساحت ایشان پیدا کنند.


سبک زندگی رضوی بهترین الگو است
وی افزود: قطعا اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که جامعه ما با سیره امام رضا(ع) آشنا تر شود، سبک زندگی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، سبک زندگی رضوی بهترین الگوست برای شکل دادن به زندگی.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: عزاداری، حزن و این اقدامات ارزشمند است، اما باید معلوم شود که وجود مقدس ائمه اطهار(ع) برای ما الگو هستند.
 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ما یا الگوی کامل را معرفی نمی کنیم یا از همه ابعاد معرفی نمی کنیم.
 

امروز جامعه بشری تشنه شناخت الگوهای جامع است
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که الگوگیری و الگو شدن در ذات انسان ها است، گفت: خداوند متعال هم زمینه الگو شدن و هم زمینه الگوگیری را برای انسان ها قرار داده است. اگر ما امروز در جامعه بشری بتوانیم با متودولوژی دقیقی گام برداریم، جامعه بشری امروز برای شناخت الگوهای جامع تشنه است.

 

وی به ضرورت معرفی جایگاه امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: ما باید امیرمؤمنان را امیرمؤمنان معرفی کنیم. حضرت علی(ع) دریا هستند، مگر می شود دریا را در جای محدود  جای داد. با نگاه محدود نگریست و با نگاه محدود قلم زد.
 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: شخصیت حضرت علی(ع) فراگیر است و سخن مولا، نجات انسان است، امام رضا(ع) می فرمایند:«لو علم الناس محاسن کلامنا لتبعونا»، ایشان واژه ناس را به کار می برند و نمی فرمایند المومنین، مشخص می شود که سخن امام رضا(ع) نجات انسان است.
 

فرهنگ امام رضا گمشده انسان معاصر است
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی گمشده انسان معاصر است، گفت: نگاه و گمشده انسان معاصر بعثت و پیام بعثت است.


تولیت آستان قدس رضوی به ضروت معرفی امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: این معرفی بسیار مهم است. امام رضا(ع) برای انسان معاصر پیام دارد. انسان معاصر سخت محتاج این است که معرفت نسبت به امام رضا(ع) پیدا کند.
 

وی به اهمیت کار فاخر و جامع اشاره کرد و افزود: کار یا نباید از مجموعه های فرهنگی ما بیرون بیاید یا باید کار فاخر بیرون بیاید.  
 

ضرورت انجام کار فاخر و جامع/ پرهیز از موازی کاری
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: کار فاخر قابل عرضه، برای ما اولویت دارد تا کارهای عددی که اگر همه را کنار هم قرار بدهیم، امکان دارد یک کار فاخر از آن بیرون نیاید. حتما کار فاخر جای خود را بین نخبگان، فرهیختگان و افراد طالب شناخت و معرفت باز خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از زحمات دست اندرکاران تشکر کرد و گفت: انشالله این گام آغاز باشد نه انجام. بسیار در این باب سخن و کار است و بسیار کار صورت گرفته است و ما هم باید از زیاد کردن بخش های موازی پرهیز کنیم.
 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ما مجموعه های ارزشمند بنیاد پژوهش ها و دانشگاه امام رضا(ع) داریم که می بایست یک همفکری و هم گرایی انجام شود که کار خروجی، کار فاخز، جامع و قابل عرضه برای همه باشد./1309/201/ب2

ارسال نظرات