۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۲۵۰۲۵
امام جمعه صحنه:

نظام جمهوری اسلامی بر پایه تفکر بنا شده است

امام جمعه صحنه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه تفکر و برداشت شهید مطهری از اسلام بنا شده است، گفت: شهید مطهری از فلاسفه متدین و عارف بود.
حجت الاسلام احمد زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارعی، امام جمعه شهرستان صحنه شامگاه چهارشنبه با حضور در مراسم بزرگداشت مقام معلم، ابراز داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی بر پایه آن تفکر و برداشتی از اسلام بنا شده است که استاد مطهری ارائه کرد، بنابراین هم اکنون همه ما بر سر سفره معرفت شهید مطهری هستیم.


حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: بر اساس تقسیم بندی در میان اندیشمندان، عده ای فیلسوف، عده ای روشنفکر، عده ای دانشمند و عالم و عده ای را متفکر و فقیه می نامند، بالاترین مرتبه علمی در عرصه اندیشه، فیلسوف است زیرا فیلسوف کسی است که اندیشه ورزی می کند و محصول اندیشه و تفکر خود را در اختیار مردم قرار می دهد.


امام جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: شهید مطهری از فلاسفه متدین و عارف بود، فیلسوفی که اندیشه ورزی می کند و محصول اندیشه خود را در اختیار مردم قرار می دهد باید سخنانش مبتنی بر نیازهای جامعه بوده و تمام اقشار جامعه سخنان او را دریابند.


وی تأکید کرد: هر یک از کتب شهید مطهری در پاسخ به یک سؤال نگارش شده و هنوز پس از گذشت سالیان دراز، پاسخ برخی شبهات را می توان در کتاب های این فیلسوف بزرگ یافت و در محیط آکادمیک کشور مورد توجه است.


حجت الاسلام زارعی عنوان داشت: عامل موفقیت و ماندگاری آثار شهید مطهری ساده نویسی و روان نویسی این کتب است به طوری که برای تمام اقشار قابل فهم بوده و برای همه اثرگذار است.


امام جمعه شهرستان صحنه خاطرنشان کرد: طلاب و اندیشمندان و علمای زمان نیز باید با ساده سخن گفتن و برقراری ارتباط گرم با مردم به دنبال ارتباطی راحت و اثرگذار در جامعه باشند.


وی در ادامه افزود: در روز قیامت کتاب خدا و عالمی که تحصیل علم کرده و علم خود را در اختیار ما قرار داده و از آن استفاده نشده از مسلمانان شکایت می کنند و از نمونه این آثار با ارزش، آثار شهید مطهری است.


حجت الاسلام زارعی در پایان گفت: امید است طلاب با بهره گیری از چنین آثار ارزشمندی و استفاده از ذوق و علم خود در جهت خدمت و ارائه اندیشه های دینی به مردم استفاده کنند./857/202/ب2

ارسال نظرات