۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۵۰۴۲

برگزاری جشن عيد مبعث در استان مرکزی

استان مركزي در خجسته سالروز بعثت نبي مكرم اسلام (ص) غرق در جشن و سرور است و آئين هاي سخنراني و مولودي خواني در محافل و مجالس برپا شده است.
استان مركزي در خجسته سالروز عيد مبعث غرق شادي و سرور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مردم نقاط مختلف استان مركزي به مناسبت بعثت پیامبر اسلام با آذين بندي خيابان ها، نصب بيرق هاي سبز و چراغاني ميادين و سر در ادارات و برگزاري آئين هاي سخنراني و مديحه سرايي عيد مبعث را گرامي داشتند.


دوستداران نبوت و خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (س) در استان مركزي، روز پنجشنبه همزمان با عيد مبعث در برنامه هاي مذهبي، فرهنگي و تفريحي تدارك ديده شده در مساجد، حسينيه ها و تكايا شركت كردند و از سخنراني روحانيان برجسته استان در وصف محمد مصطفي (ص)، شرح وقايع بعثت، اهميت دوران راهبري مذهبي نبي مكرم اسلام(ص) و رخدادهاي مربوط به پيدايش دين اسلام بهره مند شدند.


كسبه بازار تاريخي كلانشهر اراك و خيابان هاي اطراف آن نيز با چراغاني و برافراشتن پرچم هاي رنگي مزين به نام مبارك حضرت محمد (ص) عشق، ارادت و دلبستگي عميق خود را به آخرين پيامبر خدا و خاندان پاكش ابراز داشتند.


در سالروز بعثت خاتم پيامبران (ص)، مردم با حضور در آستان مبارك امامزادگان شاهزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س)، شاهزاده محمد عابد (ع) مشهدميقان، بي بي فاطمه صغري روستاي سياوشان آشتيان، امامزادگان عبدالعلي (ع) روستاي ريحان و خديجه خاتون (س) روستاي حشمتيه در شهرستان خمين و ساير بقاع متبركه، اين عيد بزرگ اسلام را جشن گرفتند.


نظير اين آئين ها، در شهرستان هاي 12 گانه اين استان شامل ساوه، زرنديه، خمين، محلات، دليجان، آشتيان، تفرش، فراهان، كميجان، خنداب و شازند نيز برگزار شد.


جشنواره طبخ آبزيان همراه با برگزاري ويژه برنامه هاي فرهنگي و شاد جشن مبعث رسول اكرم (ص) با اجراي دو نفر از هنرمندان كشور سيدمحمدعلي (اقبال) واحدي و سرآشپز معروف سامان گلريز و هنرنمايي مجيد اخشابي خواننده محبوب و پخش همزمان از شبكه يك كشور و استان مركزي از ديگر برنامه هاي تدارك ديده شده به مناسبت عيد مبعث در محل مجموعه توليدي و تفريحي قزل پارك واقع در منطقه خيرآباد اراك بود.


محمد مصطفي (ص) در روز بيست و هفتم ماه رجب از سال 40 عام الفيل، در سن 40 سالگي از سوي خداوند متعال به پيامبري مبعوث شد و دين مبين اسلام را بنيان نهاد؛ اين مناسبت به عنوان عيد مبعث و يكي از اعياد بزرگ مسلمانان جهان ناميده شده است./842/202/ب1

ارسال نظرات