۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۰۶۴
امام جمعه ماهشهر:

تغییر سبک زندگی مسلمانان ریشه در دوری از سیره معنوی پیامبر دارد

امام جمعه ماهشهر با اشاره به ضرورت بازگشت و پیروی امت اسلام از سیره زندگانی خاتم انبیا(ص) گفت: تغییر سبک زندگی خانواده های مسلمانان ریشه در دوری از سیره معنوی پیامبر دارد.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک عید مبعث و با اشاره به آیه های «و انک لعلی خلق عظیم» و «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» اظهارداشت: تنها امامان معصوم به اندازه درک خود توانایی شناخت پیامبراکرم(ص) را دارند.

 

امام جمعه ماهشهر خاطرنشان کرد: شخصیت پیامبراکرم(ص) آن چنان عظیم است که 7 آسمان را در شب معراج نوردید و بهشت و جهنم را زیارت کرد و ایشان عصاره جهان هستی هستند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه با اشاره به آیه «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» ابراز داشت: امت اسلام به پیروی از ایشان به عنوان الگو و سرمشق روی آورد و این پیروی منوط به شناخت حداقلی از اخلاق، سیرت، چگونگی برخورد با افراد داخل و خارج خانه و دارنده عقاید متفاوت و مسائل تربیتی آن حضرت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر تصریح کرد: تغییر سبک زندگی خانواده های مسلمان سنخیتی با سبک اسلامی مورد سفارش پیامبر اکرم(ص) ندارد و به دلیل دوری از سیره معنوی ایشان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به ضرورت مطالعه زندگانی خاتم انبیا(ص) و ترسیم و پیروی از سبک زندگی ایشان ادامه داد: دوری از سیره معنوی آن حضرت ضررهای فردی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت و جامعه ای که تنها با شعارگویی خود را پیرو ایشان معرفی کند، پیشرفتی نخواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سیاسی جامعه اسلامی و دودستگی ایجاد شده در امت اسلام خاطرنشان کرد: دشمنان حضرت ختمی مرتبت(ص) و دین مبین اسلام در میان مسلمانان برای فتنه گری و فتنه انگیزی نفوذ کرده که در زمان کنونی جنگ های فرقه ای و مذهبی را شاهد هستیم.

 

امام جمعه ماهشهر با تأکید دوباره بر ضرورت مطالعه سیره زندگانی رسول خدا(ص) و نشان دادن پیروی عملی خود به جهانیان اظهار داشت: ان شاء الله عید مبعث نقطه عطفی برای مسلمانان در شناخت بیشتر حضرت ختمی مرتبت (ص) باشد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: انسان های منصف و آگاه در جهان با مطالعه سیره زندگانی پیامبراکرم(ص) و قرآن کریم به منزلت ایشان آگاهی خواهند یافت و زبان به تمجید از ایشان خواهند گشود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان این که این گونه تمجیدها تنها به صورت شعار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از متفکران و اندیشمندان غرب تنها به ثناگویی حضرت ختمی مرتبت(ص) روی آوردند در حالی که ایشان را به عنوان خاتم الانبیاء قبول ندارند، هر چند که برخی از آنها به دین مبین اسلام گرویده اند./302/9456/ب1

ارسال نظرات