۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۲۵۰۷۶
استاد حوزه علمیه:

پیروی از سیره نبوی کلید حل مشکلات جوامع اسلامی است

استاد حوزه علمیه، بعثت را نقطه اوج کمال انساني و تکميل کننده حرکت همه انبياي الهي دانست و گفت: پيامبراکرم(ص) با استقامت و اخلاق نيکوي خود که خداوند در قرآن کريم حضرت را به اخلاق بزرگ توصيف مي کند، سبب گسترش چشمگير اسلام در سرتاسر جهان شد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ساری، حجت الاسلام محمود نظری، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسم جشن بعثت نبی مکرم اسلام در حسینیه بهرام اتر ساری گفت: بعثت پيامبر اکرم(ص) سرآغاز راهي است تا انسان از شرک، بي عدالتي، تبعيض، جهل و فساد بيرون آمده و به سوي توحيد، معنويت، عدالت و کرامت حرکت کند.

 

وی با بیان این که مبعث نبوي با نهضت معنوي شروع شد و انقلابي در عالم بشري ايجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد، گفت: اين تحول روحي آن چنان براي مردم دلنشين بودکه مردم زيادي رابه توحيد و خداپرستي کشاند وموجب شد مردم از شرک و بت پرستي دست بردارند.

 

استاد حوزه علمیه بر ضرورت ترویج اخلاق و سیره نبوی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: اگر اخلاق نبوي در جامعه به صورت كامل محقق شود بسياري از مشكلات جامعه كاهش خواهد يافت.

 

حجت الاسلام نظری تكامل انسان را هدف نهايي بعثت عنوان كرد و بیان داشت: بعثت يك اتفاق، تحول و پديده بزرگ است، انتصاب رسول اكرم به سمت پيامبري و رسالت از طرف ذات باري تعالي براي نجات، تعالي و پيشرفت بشريت بوده است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور خاطر نشان كرد: پيامبر عظيم الشأن اسلام به مقام نبوت مبعوث شد، تا انسان را به هدف متعالي كه خداوند از خلقت انسان مطرح فرموده يعني اشرف مخلوقات بودن، برساند.

 

وی به احاديثي از نبي مكرم اسلام اشاره كرد و افزود: پيامبر مي فرمايد من مبعوث شدم تا مكارم، سجايا و كرامات اخلاقي را در جامعه تكميل كنم و به نتيجه برسانم، بنابراين آن حضرت براي رساندن انسان به قله اي كه خداوند براي بندگانش لحاظ كرده و وعده داده مبعوث شد.

 

استاد حوزه علمیه، مبعث را روز برچيده شدن خرافه پرستي، شرك و بت پرستي دانست و تصریح کرد: بعثت روز رهایی انسان از شيطان پرستي به سمت خداپرستي و ارزش ها است در زماني كه سايه جهل و خودخواهي صحنه روزگار را فرا گرفته بود كه پيامبر اكرم(ص) به پيامبري مبعوث شد و بشريت را به سمت نور و هدايت سوق داد.

 

حجت الاسلام نظری بعثت را نقطه اوج کمال انساني و تکميل کننده حرکت همه انبياي الهي دانست و بیان داشت: پيامبراکرم(ص) با استقامت و اخلاق نيکوي خود که خداوند در قرآن کريم حضرت را به اخلاق بزرگ توصيف مي کند، سبب گسترش چشمگير اسلام در سرتاسر جهان شد و با اين کار بزرگ انسان را به عنوان خليفه خداوند در زمين معرفي کرد.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که پيامبر گرامی اسلام، پيامبر اخلاق و رحمت است و زندگي و سيره ايشان مملو از مصاديق مهرورزي حتي نسبت به دشمنان خود است، ادامه داد: دين اسلام نيز ديني سراسر پر از آموزه هاي اخلاقي و انساني است که از ديدگاه آن مهرباني و محبت ورزيدن، مايه قوام و برپايي جامعه انساني است.

 

استاد حوزه علمیه بر نقش اخلاق مداري در دستيابي به صلح جهاني تأکيد کرد و گفت: صلح جهاني يعني روزي که همه مردمان جهان با رشد عقلي و قلبي و درک مفاهيم والاي تعالي انسان و عمل به آنها در جامعه جهاني بتوانند در مسير رشد حقيقي قرار گيرند و خود را از ناشايستگي‌ها پيرايش کنند و به خوبي‌ها آراسته گردانند.

 

وی افزود: در آن روز هر کسي با همنوع خود رفتاري شايسته و سرشار از مهر و محبت خواهد داشت و آماده کردن جهان براي رسيدن به چنين روزي جز در سايه حرکت به سمت نور ميسر نخواهد شد؛ بنابراين با عمل به آموزه هاي اخلاقي، ديني و سيره انبيا و به ویژه حضرت محمد مصطفي(ص)و اهل بيت(ع) مي بايد قدم در راه فضايل انساني برداشت تا در مسير حرکت به سمت صلح قرار گيريم.

 

وي اظهار داشت: حسن خلق پيامبراسلام (ص) در همه زمينه‌هاي اخلاقي شهره آفاق است و اگر اخلاق نبوي را در جامعه پياده كنيم بسياري از مشكلات و مصائب زندگي فردي و اجتماعي رخت بر مي‌بندد.

 

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: پيامبر اکرم(ص) بعد از بعثت در دوران جاهليت و در آن شرايط دشوار توانست بر قلب ها حکومت کند و فلسفه بعثت خود را اتمام و اکمال اخلاق اعلام کرد و اين اهميت موضوع اخلاق را به اثبات مي رساند.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: يكى از مهم ترين برنامه هاى پيامبر اسلام(ص) تربيت انسان ها بود، تربيت به معناى فراهم كردن زمينه ها و عوامل براى به فعليت رساندن و شكوفا کردن استعدادهاى انسان در جهت مطلوب است./202/950/ب1

ارسال نظرات