۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۰۸۲
آیت الله علم الهدی:

استمرار بعثت پیامبر تنها از مسیر ولایت فقیه امکان پذیر است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید عینیت بخشی استمرار بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را تنها از مسیر ولایت فقیه بجوییم و در خارج از رهنمودهای رهبر انقلاب نمی‌توان خط پیامبر را در ایران و جهان اسلام ترسیم کرد.
آیت الله علم الهدی آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش طلیعه رهایی که با حضور بیش از 700 روحانی شیعه و سنی در محل سالن اجتماعات هتل ثامن مشهد برگزار شد با اشاره به آیه قرآن کریم "هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ" و با تبریک عید سعید مبعث، به شناخت ابعاد بعثت نبی مکرم اسلام پرداخت.


وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام زیباترین لحظات تاریخ انسانیت را متجلی می کند، اظهار داشت: مهم تر از خاطره شیرین و لذت بخش سرآغاز نجات انسانیت از منجلاب کفر و شرک، شناخت رسالت و مسؤولیتی است که بعد از چهارده قرن امروز امت اسلام و در راس آن علما و اندیشمندان فرق و مذاهب اسلامی این مسؤولیت آسمانی را به عهده دارند.


رسالت نبی مکرم اسلام یک رسالت جهانی و عام است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اصل بعثت به عنوان یک خاطره  شیرین تاریخ  نقطه حساسیت و محوری نیست و آنچه به عنوان موضوع محوری مطرح است شناخت ابعاد وظیفه مندی ما در مقابل نبی مکرم اسلام است.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه با بیان اینکه رسالت نبی مکرم اسلام(ص) یک رسالت جهانی و عام است، به آیه وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ اشاره کرد و افزود: این آخرین منهم یک عنوان مطلق و جامعی است و صراحت در جهانی بودن و جهانی شدن اسلام دارد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استمرار بعثت پیامبر اکرم(ص) در زمان حال روحانیت هستند و باید در این مسیر قدم‌های مؤثر و ثمربخشی برداشته شود، اظهار داشت: آنچه مهم بوده است استمرار بعثت پیامبر گرامی اسلام است و این گونه نیست که بگوئیم این موضوع مال 1400 سال پیش بود و استمرار آن باید فراگیر باشد

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هدف دنیای امروز براندازی رسول الله(ص) از صفحه و صحنه تاریخ بوده است به ضرورت حرکت روحانیت تاکید کرد و افزود: جامعه روحانیت اگر می‌خواهند قدمی بردارند نباید این حرکت به پاسخ دادن به مسائل شرعی و احکام ختم شود.


وی تصریح کرد: هر انسانی که معتقد به وحی و بعثت پیامبر اعظم(ص) است باید نسبت به مسأله بعثت عمیق بیندیشد تا بتواند استمرار این بعثت را عینیت بخشد.


قرن 21 به عنوان خطرناک‌ترین قرن تاریخ مطرح است

امام جمعه مشهد در ادامه به افکار و برنامه‌های دشمنان به قرن 21 اشاره کرد و افزود: از دیدگاه دشمن قرن 21 به عنوان خطرناک‌ترین قرن تاریخ مطرح است که در همایشی که در شهر لیون فرانسه برگزار شد؛ اسحاق رابین نخست وزیر سابق اسرائیل گفت: که قرن 21، قرن زور و پول نیست، بلکه قرن فرهنگ و ایدئولوژی است و اگر بتوانیم این مهم را عملی کنیم قرن 21، قرن سیادت و رهایی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه عرصه دنیا عرصه میدان مسابقه است، اظهار داشت: مردم در جریان فرهنگی از غرب به شرق و از شرق به غرب متصل می‌شوند و آن چیزی برنده است که مبنایش ایدئولوژی اسلامی باشد، زیرا با تفکرات و نیازهای مردم سازگار است و قرن 21، قرن پیشرفت اسلام در حوزه فرهنگی است.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به تفکرات ساده‌ اندیشی که در کشورمان در رابطه با موضوع تمدن‌ها مطرح بود، بیان کرد: جنگ تمدن‌ها موضوع دیگری بود که مطرح شد و اینکه هر نوع تمدنی به جز آمریکا و اسرائیل باید براندازی شود و عده‌ای ساده‌اندیش در ایران موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه روحانیان که وابسته به پیامبر(ص) بوده و علمدار این پرچم هستند اظهار داشت: باید عینیت بخشی استمرار بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را تنها از مسیر ولایت فقیه بجوئید و در خارج از رهنمودهای مقام معظم رهبری نمی‌توان خط پیامبر اکرم(ص) را در ایران و جهان اسلام ترسیم کرد.


جبهه اسلام یک جبهه قدرتمند است

آیت الله علم الهدی در ادامه با بیان اینکه جبهه اسلام یک جبهه قدرتمند است، خاطر نشان کرد: امروزه مساله داعش و وهابیت و جریان تکفیری بر روی دولت ما شمشیر برنده دشمن است و باید با نگاه به دنیا جبهه و مسیر متقابل جبهه را بشناسیم و قدرتمندانه ایستادگی کنیم

 

وی در پایان با اشاره به اینکه تحجر شیعی و تکفیری دو لبه تیز یک چاقویی است که باید با هر دو مبارزه کرد، اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار امری ضروری است./201/859/ب1

ارسال نظرات