۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۰۹۶
استاد حوزه علمیه:

علم آموزی، ویژگی اصلی رسالت پیامبر است

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که آیات و روایات انسان ها را به علم آموزی و شناخت جهان هستی ترغیب می کند، گفت: علم آموزی، ویژگی اصلی رسالت ختمی مرتبت بوده که نشان دهنده رشد عقلی انسان ها در گذر زمان است.
سید عیدالصاحب موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب موسوی، استاد حوزه علمیه، با حضور در برنامه «حوار المبعث» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تبریک عید مبعث و این که هدف از خلقت انسان با توجه به بسیاری از آیه های قرآنی جانشینی خداوند است، ابراز داشت: انسان جانشین خداوند و دربردارنده همه صفات الهی است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که رسیدن به جانشینی خداوند نیازمند اسباب و عللی است که بدون راهنمایی و هدایت های خداوند ممکن نیست، گفت: عقل انسان توانایی درک همه حقایق برای رسیدن به هدف خلقت را ندارد؛ بنابراین وجود راهنمایی که در اوج معرفت، کمال و علم باشد، ضروری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به حدیث «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» که تصور گویا و واضحی از اهداف دین اسلام و شخصیت پیامبر اکرم(ص) را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: همه انبیا مبعوث شدند تا هدف والای بندگی خدا را به سرانجام برسانند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انبیای الهی از آغاز خلقت با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای فکری به تبلیغ آموزه ها و قوانین الهی اقدام کردند، تصریح کرد: توحید و یکتاپرستی و گرایش انسان ها به سوی خداوند محور فعالیت های انبیای الهی است و با گذر زمان شیوه های تبیلغی گسترده شد.

 

استاد حوزه علمیه گفت: رسالت پیامبر اکرم(ص) با علم آموزی آغاز شد و این سخن به معنای آن است که انسان به مرحله ای از رشد عقلی دست یافته که می تواند با استفاده از علم و تربیت و عرفت مدارج سیر به سوی خداوند را بپیماید.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به این که قرآن کریم، انسان را به علم آموزی برای شناخت جهان هستی تشویق می کند، اظهار داشت: اهل بیت(ع) در علم آموزی پیش قدم بوده و همگان را به تحصیل دعوت و هوشیاری مسلمان را از طیق علم آموزی خواستار بودند./203/9456/ب1

ارسال نظرات