۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۵۱۴۷
آیت الله سلیمانی:

امت اسلامی محتاج وحدت عملی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز امت اسلامی محتاج وحدت عملی است، چرا که دنیای اسلام دچار تفرقه و شکاف شده و وحدت به‌معنای واقعی آن به‌درستی در دنیای اسلام حاکم نشده است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، بیست‌ و پنجمین همایش دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت دارالعلوم زاهدان شب گذشته با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی سرتاسر کشور و همچنین تعدادی مهمان خارجی در مصلی اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

 

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان کرد: پیامبر اسلام، پیام آور صلح و وحدت در دنیا بود و همه اقوام و نژادها را حول محور توحید، گرد آورد و میان آنان پیمان برادری بست.

 

وی اظهار کرد: دینی که به واسطه پیامبر اکرم به بشریت رسید، دین رحمت، مهربانی و عطوفت بود؛ اما امروز متأسفانه دشمنان با حیله و توطئه به‌دنبال قطع کردن حلقه‌های اتصال میان امت اسلامی هستند.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: اسلام محدود به یک گروه خاص نیست؛ اسلام دینی جهانی و برای همه بشریت است؛ نباید نقاط اختلاف جزئی را بزرگنمایی کرده و از مسائل مهم جهان اسلام غافل شویم.

 

حجت الاسلام مهدی احدی، استاد حوزه علمیه قم نیز در این مراسم بیان کرد: اگر چهار عنصر آگاهی، هدف، قدرت و مسؤولیت در جامعه‌ای غالب شود، روح معنویت در آن گسترش پیدا خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: امروز نیامدم بگویم که بصیرت اهل سنت پایین است؛ بلکه می‌گوییم امروز بازوی پر توان انقلاب، در دستان شماست؛ ما باید همچون برادران ایمانی در کنار هم، جهان را تربیت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: تفرقه و اختلاف‌افکنی حرام است؛ ما باید به‌جای پرداختن به اختلافات ناچیز، به دنبال نشر اسلام باشیم تا پرچم اسلام برافراشته بماند و پای دشمنان از سرزمین‌های اسلامی قطع شود./202/831/ب1

ارسال نظرات