۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۵۱۴۸
استاد حوزه علمیه اهل سنت خراسان رضوی:

رسالت امت پیامبر، ترویج تعالیم نجات‌بخش اسلام در جهان است

مولوی فقهی گفت: دین اسلام مخصوص یک منطقه نیست، بلکه دینی جهانی و حامل پیام‌هایی برای همه بشریت است، از این رو رسالت امت پیامبر ترویج تعالیم نجات‌بخش اسلام در جهان است.
فقهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی بهزاد فقهی، استاد حوزه علمیه اهل سنت خراسان رضوی، شب گذشته در بیست‌وپنجمین همایش دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت زاهدان، گفت: دین اسلام دین تحول است، که برای تمام طبقات بشر پیام دارد و همه می‌توانند با پیروی از این دین، به سعادت برسند.

 

وی افزود: پیامبر اکرم مبعوث شدند تا اخلاق و عدالت و انسانیت را در جهان حاکم کنند، و امروز امت اسلامی هم وظیفه دارد تا رسالت پیامبر را ادامه دهند، در غیر اینصورت اگر غفلت کنند، خیانتی بزرگ مرتکب شده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه اهل سنت خراسان رضوی بیان کرد: اگر اندیشه انسان فقط به خورد و خوراک خلاصه شود، هرگز نمی‌تواند از مقام شامخ انسانیت حرف بزند؛ خداوند متعال انسان‌هایی را که از اندیشه و دین پیروی نمی‌کنند و تنها تابع خواهش‌های نفسانی هستند را به حیوان تشبیه می‌کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بیداری امت اسلامی، اضافه کرد: در شرایط کنونی مسلمانان باید به تعبیر اقبال لاهوری از «خواب گران» برخیزند و به فکر عزت و سربلندی اسلام باشند؛ نه اینکه راه تفرقه و اختلاف را در پیش گیرند.

 

مولوی فقهی اظهار کرد: برقراری اخوت و برادری در مدینه منوره، جزء نخستین اقدامات رسول خدا بود؛ آن حضرت اخوت را به معنای واقعی آن برقرار کردند و ما هم امروز باید در راستای ایمان و توحید، به دنبال چنین اخوتی باشیم.

 

وی در پایان افزود: نژادپرستی در دین جایگاهی ندارد، بلکه همه اقوام و مذاهب اسلامی با هم برادر هستند و زیر پرچم توحید زندگی می‌کنند؛ نخستین کسی که اختلاف کرد و خود را برتر دانست، ابلیس لعین بود./203/831/ب1

ارسال نظرات