۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۱۴۹
استاد حوزه علمیه اهل سنت زاهدان:

خارج شدن از مسیر توحید، جامعه اسلامی را دچار فتنه می‌کند

استاد فقه و حدیث دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: هر مشکلی که مسلمانان دارند، به دلیل خارج شدن از مسیر توحید و اطاعت از تعالیم الهی است؛ وقتی با دستورات خدا و پیامبر خدا مخالفت کنیم، جامعه اسلامی دچار فتنه و مصیبت می‌شود.
مولوی قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی محمدقاسم قاسمی، استاد فقه و حدیث حوزه علمیه اهل سنت مکی زاهدان، شب گذشته در بیست‌وپنجمین همایش دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت زاهدان، گفت: ماه رجب، ماه معراج است؛ علامه مقدسی می‌گوید آخر رجب معراج صورت گرفته است و این ماه، ماه پر خیر و برکتی برای اهل ایمان است.

 

استاد حوزه علمیه اهل سنت زاهدان بیان کرد: در این ماه اهل ایمان به درگاه الهی زاری و تضرع می‌کنند، مناجات می‌کنند و از خداوند طلب آمرزش دارند؛ خداوند این تضرعات را دوست دارد؛ رحمت الهی به جوش می‌آید.

 

وی افزود: اگر انسان در راه خدا سختی و رنج متحمل شود و همه اعمالش برای کسب رضایت الهی باشد، خداوند به او عزت می‌دهد، اما اگر اهداف مادی را برنامه زندگی خود قرار دهد، به ذلت کشیده خواهد شد.

 

مولوی قاسمی اظهار کرد: بزرگان دین برای عدالت جنگیدند، برای از میان برداشتن بساط ظلم قیام کردند و در این راه جانشان را از دست دادند، اما نامشان همیشه در تاریخ می‌درخشد، در حالی که اگر برای منافع دنیایی و کشورگشایی بود، هیچگاه از آنان اینچنین به نیکی یاد نمی‌شد.

 

وی ادامه داد: جامعه امروزی برای ترقی هیچ چاره‌ای جز پیروی از رسول‌الله(ص) ندارد؛ امت اسلامی باید سیره نبوی را الگوی زندگی خود قرار دهد، چرا که خداوند می‌فرماید «لقد کان لکم فی رسول‌الله اسوة حسنه».

 

این عالم اهل سنت عنوان کرد: وحدت یک نعمت، رحمت و قدرت است؛ دشمنان اسلام هم به‌خوبی خطر وحدت امت اسلامی را درک کرده‌اند که همه تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا جلوی وحدت دنیای اسلام را بگیرند./203/831/ب1

ارسال نظرات