۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۱۹۸
آيت الله دري نجف آبادي:

اسلام ناب با هرگونه خشونت و كشتار مخالف است

آيت الله دري نجف آبادي با بیان اینکه دين اسلام  دين برابري، برادري و عدالتخواهي است، گفت: تجاوز به حريم هيچ ملتي مورد تائيد دين مبين اسلام نيست و اسلام واقعي با هر گونه خشونت و كشتار مخالف است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش مي كنند تا با توطئه پراكني و ايجاد تفرقه بين مسلمانان چهره نامطلوبي از اين دين آسماني در دنيا نشان دهند، گفت: جامعه روحانيان و فرهيختگان دانشگاه هاي ايران اسلامي وظيفه دارند با مجاهدت هاي شبانه روزي در راستاي نشان دادن چهره واقعي دين مبين اسلام و تقويت پيوست هاي آن در جامعه گام بردارند.

 

دين اسلام  دين برابري، برادري و عدالتخواهي است

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با بیان اینکه دين اسلام  دين برابري، برادري و عدالتخواهي است، خاطر نشان کرد: تجاوز به حريم هيچ ملتي مورد تائيد دين مبين اسلام نيست و اسلام واقعي با هر گونه خشونت و كشتار مخالف است.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان يكي از آرمان هاي امام راحل و انقلاب اسلامي و از تاكيدات مقام معظم رهبري است، خاطر نشان کرد: بنابراين ملت مومن و موحد ايران اسلامي تا پاي جان از همه مظلومان جهان به ویژه مردم سوريه و يمن دفاع مي كند.

 

آل سعود با سرمايه هاي نفتي، سياست هاي ضد انساني و مغاير با اسلام را در منطقه اجرا مي كند 

آيت الله دري نجف آبادي در ادامه با اشاره به ستم دشمنان اسلام در کشورهایی چون سوریه، یمن و عراق گفت: در حال حاضر 80 درصد مردم یمن و سوریه زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مردم این کشور دارو و امکانات و غذا ندارند و کشورهای ظالمی چون آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان عرب آنها اجازه رسیدن امکانات به این کشورها را نداده و مردم بیگناه را در این سرزمین‌های اسلامی به خاک و خون می‌کشند.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: آل سعود با سرمايه هاي نفتي خود، سياست هاي ضد انساني و مغاير با اسلام را در منطقه اجرا مي كند و بيش از يك سال است كه مردم مظلوم يمن را در سايه حمايت اسرائيل غاصب مورد آماج حملات خود قرار داده است.

 

ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور

امام جمعه اراک با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اگر به دنبال دستیابی به اقتصاد مقاومتی هستیم باید اشتغال، تولید و صادرات را در کشور شکوفا کنیم و به یک اقتصاد خودکفا و غیروابسته دست یابیم.

 

آيت الله دري نجف آبادي با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سبب خنثی سازی توطئه دشمن می شود، خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان تلاش داشتند ایران اسلامی را از نظر اقتصادی با مشکل مواجه کنند، اقتصاد مقاومتی سبب شد تا آنان را پای میز مذاکره با ایران اسلامی بنشینند.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: ما باید به اقتصاد خودکفا و غیروابسته دست پیدا کنیم و کار، اشتغال و صادرات را شکوفا کنیم تا بتوانیم به رشد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

 

نقش بسیج سازندگی در تامین نیازهای مردم و خودکفایی

امام جمعه اراک با اشاره به سالروز بسیج سازندگی افزود: این نهاد کارنامه درخشانی دارد و در زمینه بسیج اقتصادی و اقتصاد مقاومتی کمک شایان می تواند انجام دهد و با راه اندازی کارگاه های کوچک و مشاغل خرد می تواند در ارتقای اقتصاد کشور و تامین نیازهای مردم و خودکفایی آنها به ویژه روستاییان نقش بسزایی دارد.

 

آيت الله دري نجف آبادي در ادامه سخنان خود درباره 27 رجب و روز عيد مبعث حضرت محمد(ص) نيز، گفت: عيد مبعث روزي است كه تمامي مكارم اخلاقي با آن تكميل شد و امت اسلام بيش از گذشته به مقام و منزلت رسيد.

 

شایان ذکر است، 18 ارديبهشت روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر، 20 ارديبهشت روز بزرگداشت شيخ كليني و 19 ارديبهشت روز جهاني بيماران خاص از ديگر محورهاي اشاره شده در خطبه هاي نماز جمعه اراك بود./201/842/ب1

ارسال نظرات