۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۲۵۲۰۲
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

بدترین خصلت برای مسؤولان، ترس از دشمن است/ اسلام غیرانقلابی همان اسلام آمریکایی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر این که اسلام غیرانقلابی همان اسلام آمریکایی است، گفت: بدترین خصلت برای مسؤولان کشور ترس از دشمن است.
آیت الله طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با تبریک عید مبعث، گفت: چهره شهر اصفهان در تولدها و شهادتهای ائمه(ع) آن طور که باید باشد، نیست و بزرگداشت شعائر اسلامی در سطح شهر بسیار کمرنگ شده است، نقش شهرداری در این زمینه بسیار است و این گلایه من از شهرداری است.

 

وی افزود: بزرگداشت شعائر اسلامی در سطح شهر اثر فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای افراد مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان دارد، خود مردم هم باید به این امر توجه ویژه نشان دهند، این کار یعنی سیاهپوش کردن خانهها و مغازهها یا آذین بستن آن هزینه بسیاری ندارد اما تأثیر فراوانی در فرهنگ جامعه خواهد داشت.

 

امام جمعه اصفهان با بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به دستور امام خمینی(ره)، ابراز کرد: بسیج سازندگی در دوران دفاع مقدس و همچنین برای سازندگی در تمام کشور روحیه انقلابی داشت و دارد، رهبر معظم انقلاب در سخنرانیهای اخیر خود در دیدار طلاب، کارگران و معلمان به این روحیه انقلابی تأکید فراوان میکنند که این روحیه انقلابی باید حفظ شود.

 

وی با تأکید بر این نکته که اسلام انقلابی همان اسلام ناب است، اظهار کرد: برخیها میگویند ما اسلام انقلابی نداریم، باید به آنان گفت که اسلام غیرانقلابی همان اسلام آمریکایی است، اسلام به ما دستور میدهد که در برابر دشمنان اشداء باشیم و نسبت به یکدیگر مهربانی و رأفت داشته باشیم و از هیچ چیزی نترسیم.

 

آیتالله طباطبایینژاد اظهار کرد: بدترین خصلت برای مسؤولان کشور ترس از دشمن است، امام علی(ع) این مطلب را در نهجالبلاغه میفرماید که بدترین خصلت حکمرانان اسلامی ترس از دشمن است، اگر انسان ترسو در رأس کار قرار بگیرد از دشمن میترسد، انسان مسلمان باید بگوید به اذن خداوند عده قلیل بر عده کثیر پیروز میشوند.

 

وی با اشاره به این تفکر غلط که برخی فکر میکنند برای ادامه حیات باید زیر بار دشمن رفت، خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) حکومت یزید را میپذیرفت و زیربار یزید میرفت، جای او در کاخهای یزید بود و زندگی پر زرق و برقی داشت، امام حسین(ع) این مطلب را هم میدانست اما در برابر خواسته یزید فرمود «هیهات منا الذله»، فرمود ما قرار نیست برای بهتر شدن وضع زندگی زیربار ذلت دشمن برویم، اسلام ما انقلابی است، اصلا اسلام انقلابی خود انقلاب اسلامی را به وجود آورده است و این روحیه انقلابی باید حفظ شود.

 

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان گفت: انقلاب را اسلام و به وسیله روحانیت و به رهبری امام خمینی(ره) به وجود آورده است، پیامهای امام(ره) بود که این انقلاب را پیش برد و در این راه روحانیان شکنجهها و سختیهای بسیاری را تحمل کردند و به این ترتیب انقلاب به پیروزی رسید، حال اگر روحانیان خود دست از روحیه انقلابیگری بردارند، تکلیف مردم مشخص خواهد بود.

 

وی در بزرگداشت و پاسداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: این شهدا برای ما بسیار باارزش هستند و مجلس کار خوبی انجام داد که قانون تابعیت یافتن خانوادههای شهدای مدافع حرم از دیگر کشورها را در ایران تصویب کرد، سرپرستان خانواده به خاطر پیشبرد سیاستهای ایران اسلامی در جبههها به شهادت میرسند و تابعیت دادن به آنان برای انجام چنین کاری مطلوب است.

 

آیتالله طباطبایینژاد ابراز کرد: اسلام انقلابی همین اسلام است، اسلامی است که در درون ما تحول ایجاد کند، این رزمندگان فهمیدند که اسلام فقط نماز و روزه نیست، بلکه در برابر دشمنان به حمایت از اسلام نیز میپردازد، نتیجه اسلام انقلابی قانون اساسی، رهبر داشتن طبق صفات دینی و هرگز زیر سلطه اجانب نبودن، است.

 

وی همچنین با تبریک ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) در هفته آینده، روز پاسدار را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: باید قدر این روز را بدانیم و خود برادران سپاهی نیز در چنین هفتههایی با لباس کامل در نماز جمعه شرکت کنند، این نهاد نگهبان انقلاب هستند، آنها باید انقلاب باشند و به حفظ انقلاب ادامه دهند./201/914/ب1

ارسال نظرات