۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۲۵۲۳۳
با حضور عالم اهل سنت؛

نشست «مهدویت از نگاه اهل سنت» در دانشگاه امام رضا برگزار می‌شود

نشست «مهدویت از نگاه اهل سنت» با حضور شیخ عمران نزار حسین عالم اهل سنت در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
نزار حسین نزار حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست «مهدویت از نگاه اهل سنت» در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و نشست «نقش انقلاب ایران در بیداری اسلامی جهانی» در جامعه المصطفی شنبه با حضور «شیخ عمران نزار حسین»، عالم اهل سنت برگزار می‌شود.

 

این عالم اهل سنت همچنین فردا با آیت الله رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حسن رحیم پور ازغدی دیدار جداگانه دارد.

 

گفتنی است «نزار حسین» محقق، فیلسوف و نویسنده اسلامی و متخصص در جهان سیاست، اقتصاد، معادشناسی، مسائل اجتماعی و اقتصادی ـ سیاسی مدرن و متخصص در امور بین المللی است و نویسنده کتاب پرفروش «اورشلیم (بیت المقدس) در قرآن» است.

 

وی در دفاع از انقلاب ایران و هدف عظیم امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را معرفی کرده و می گوید که انقلاب ایران انقلابی شیعی نیست بلکه انقلاب اسلامی برای تمام جهانیان است.

 

همچنین این عالم اهل سنت، مدیر سابق مطالعات اسلامی مؤسسه علمیه کراچی، پاکستان، مدیر تحقیقات کنگره جهانی مسلمانان در کراچی، پاکستان، مدیر مؤسسه اسلامی برای تعلیم و تحقیقات در میامی، فلوریدا و مدیر دعوت برای تنظیم اسلامی در آمریکای شمالی می باشد.

 

نزار حسین در جزیرهٔ کارائیب ترینیداد در سال ۱۹۴۲ میلادی به دنیا آمده و از فارغ التحصیلان مؤسسه علمیه در کراچی می‌باشد که در مقاطع بالا در مؤسسه‌های مختلفی چون دانشگاه کراچی، دانشگاه هند غربی، دانشگاه الازهر و مؤسسه تحصیلات تکمیلی روابط بین الملل در سوئیس به تحصیل علوم پرداخته‌ است.

 

او چندین سال به عنوان مسؤول خدمات خارجی در وزارت امور خارجه دولت ترینیداد و توباگو کار می‌کرد، اما کارش را در سال ۱۹۸۵ برای وقف زندگی‌اش برای رسالت اسلام ترک کرد.

 

این محقق اهل سنت به مدت ۱۰ سال در نیویورک زندگی کرده، در این مدت به عنوان مدیر مطالعات اسلامی برای کمیته مشترک سازمان‌های مسلمان نیویورک بزرگ کار می‌کرد و در مورد اسلام در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی، کالج‌ها، کلیساها، کنیسه‌ها، زندان‌ها و سالن‌های اجتماعی سخنرانی کرد.

 

همچنین نزار حسین در مباحثات با عالمان مسیحی و یهودی در حالی که نماینده اسلام در آمریکا بود شرکت کرد؛ برای مدتی امام جماعت مسجد دارالقرآن لانگ مآیلند نیویورک بود و به مدت 10 سال متوالی، هر ماه یک بار در مقر سازمان ملل در منهتن امامت و خطابهٔ نماز جمعه را بر عهده داشت.

 

یادآور می شود «نزار حسین» روز یکشنبه نیز در مدرسه علمیه المهدی دو سخنرانی با عناوین «نقش صهیونیسم در ایجاد ناآرامی های جهانی» و «از انقلاب خمینی (ره) تا انقلاب مهدوی» دارد./203/861/ب1

ارسال نظرات