۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۲۵۳۰۹
آیت الله علوی گرگانی:

طلاب جامعه را با سبک زندگی اهل بیت آشنا کنند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که تمام مشکلات بشر ناشی از بی توجهی به روایت و دستورات الهی است، گفت: وظیفه اصلی طلاب این است که با خواندن روایات مردم را با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب فعال در عرصه طب اسلامی، اظهار داشت: ائمه(ع) جامع علوم الهی هستند و باید بتوانیم از فرمایشات ائمه(ع) راه و روش درست زندگی را به دست آوریم.

 

وی با بیان این که خداوند را ه و روش زندگی را برای همه انسان ها در قرآن بیان کرده است، افزود: قرآن را کسی می فهمد که قرآن فهم باشد و اگر ما قرآن را از در خانه اهل بیت(ع) بخواهیم، راه و روش زندگی را به ما خواهند آموخت و به تمام عوامل اساسی انحرافات جامعه و زندگی بشر و افراط و تفریط ها اشاره می کنند.

 

وی با اشاره به آیات 40 و 41 سوره نازعات «جنت المأوی» را زندگی خوب بشر دانست و خاطرنشان کرد: برای این که زندگی دل چسب داشته باشیم اولا باید مواظب باشیم که در مسیر خدا حرکت کنیم و در خوراک و رفتار و زنگی و برخورد خدا را در نظر داشته باشیم.

 

وی دومین شرط رسیدن به زندگی مطلوب را جلوگیری از هوای نفس دانست و ابراز داشت:: در روایتی از پیامبر نقل شده است که فرمودند هیچ چیزی نبوده است که انسان برای سعادت نیاز داشته باشد مگر این که من شما را به آن امر کرده باشم و چیزی نیست که انسان را به جهنم هدایت کند مگر این که من شما را از آن نهی کرده باشم و این نشان دهنده جامعیت اسلام است.

 

وی با بیان این که تمام مشکلاتمان نتیجه افراط و تفریط خودمان است، اظهار داشت: بهترین کار تبعیت از زندگی پیامبر(ص) و ائمه(ع) است؛ انبیا(ص) برای همین آمدند که آنچه را باید انجام دهیم انجام دهیم و آنچه نباید انجام دهیم ترک کنیم.

 

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اهل بیت(ع) را نهر عظیم علم دانست که خداوند علوم تمام انبیا(ص) را در وجودشان جمع کرده است و افزود: تنها از در خانه اهل بیت(ع) است که می توانیم سبک درست زندگی را یاد بگیریم و من به شما طلاب سفارش می کنم که در منبرهای خود فقط روایات اهل بیت(ع) را بخوانید و مردم را با روایات آشنا کنید زیرا در قیامت باید در برابر این وقتی که از مردم می گیرید پاسخگو باشید./843/پ202/ج1

ارسال نظرات