۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۲۵۳۲۴
در دیدار با آیت الله علوی گرگانی مطرح شد؛

انتقاد جمعی از طلاب از عملکرد دولت در زمینه طب اسلامی

جمعی از طلاب فعال در زمینه طب اسلامی با قرائت بیانیه ای از عملکرد دولت در زمینه طب اسلامی انتقاد و از حضرت آیت الله علوی گرگانی در خواست حمایت و مساعدت کردند.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی محمدی یکتا، استاد طب اسلامی، در دیدار جمعی از طلاب فعال در عرصه طب اسلامی با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: توجه دادن بشر به خدا و اثبات قوی ترین علم در نزد اهل بیت(ع)، مهمترین کار طب اسلامی است.

 

وی با بیان این که اهل بیت(ع) تمام نیازهای بشر را جواب داده اند، افزود: با توجه به علم اهل بیت(ع) که مسلم و خطاناپذیر است ما در علوم پزشکی و دیگر علوم نیازی به علم خطاپذیر بشر نداریم و باید با عمل به آنچه از روایات در اختیار ما است و اجتهاد در این روایت، شیوه درست زندگی را در جامعه رواج دهیم.

 

حجت الاسلام محمدی یکتا به آمار رو به افزایش سرطان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که اعلام شده است تا 8 سال آینده در هر خانه ایرانی یک شخص مبتلا به سرطان خواهیم داشت که اگر به این نحو جامعه به پیش برود هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ سلامت جسمانی مردم، مشکلات زیادی خواهیم داشت.

 

وی با بیان این که باید علوم طب اسلامی در جامعه فراگیر شود تا بیماری ها از ریشه از بین برود، ابراز داشت: در صورت فراگیر شدن علوم طب اسلامی افزون بر سلامت جسم، اصلاح فرهنگ و اقتصاد راهی برای بهتر شناخته شدن معارف اهل بیت(ع) باز خواهد شد.

 

گفتنی است در این دیدار بیانیه ای مبنی بر انتقاد از سیاست های دولت در زمینه طب اسلامی و منحل کردن معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت و پلمپ مؤسسه حجامت ایران خوانده شد و از حضرت آیت الله علوی گرگانی برای حمایت از طب اسلامی و تأسیس سازمان طب اسلامی درخواست مساعدت کردند./843/پ202/ی

ارسال نظرات