۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۳۵۳
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

شعبان ماه آمادگی برای ورود به رحمت و غفران الهی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ماه شعبان را ماه ظرفیت سازی های عظیم توحیدی عنوان کرد و توبه و ذکر را کلید رسیدن به این ظرفیت‌های عظیم توحیدی خواند.
حجت الاسلام عباسی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی خراسانی ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه زمینه سازی ظرفیت‌های عظیم توحیدی در انسان برای ظهور است، گفت: خداوند در ماه شعبان رسالت همه انبیاء و پیامبر خاتم(ص) را با ظهور موعود و منجی عالم بشریت به سرانجام می رساند.

 

استاد حوزه علمیه قم دلیل شرافت ماه شعبان برای سایر ماه ها را همین کامل شدن رسالت انبیاء عنوان کرد، افزود: خداوند به تمامی انبیاء در قرآن کریم وعده داده است که سرانجام رسالت آن‌ها پیروزی حق بر باطل و حاکم شدن انسان‌های صالح بر زمین است.

 

وی با بیان اینکه تمامی انبیاء از آدم تا خاتم(ص) منتظر موعود جهانی بشریت بوده‌اند تا رسالت آن‌ها به نحو کامل به تحقق برسد و بشر بتواند نمونه یک حکومت واقعی صالحان را بر زمین مشاهد کند، تصریح کرد: در ماه رمضان مؤمنان به صدقه دادن زیاد و ذکر دعوت شده‌اند که باید به این نکته توجه کرد که ذکر مهم‌ترین بستر برای تربیت انسان‌های شایسته است.

 

حجت الاسلام عباسی خراسانی اظهار کرد: خداوند برای اینکه یاران حضرت امام زمان(عج) در جامعه بشری و در اوج ظلم و ستم تربیت شوند، بندگان خود را به این موضوع توجه داده که به شادی های زودگذر دنیوی دل خوش نکنند و همواره نعمت‌های ابدی و شیرین اخروی را یاد کنند.

 

وی افزود: یاد کردن نعمت‌های بهشتی روحیه ایثار و گذشت را در انسان تقویت می‌کند و زمانی که انسان از شادی های زودگذر دنیا دل کند آماده ایثار و گذشت در راه حضرت حق می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا دوستی روحیه شهادت و انقلابی گری را از انسان می گیرد، گفت: زمانی که در جامعه‌ای اراده ها سست شد، انسان زندگی در کنار طاغوت را می‌پذیرد و خداوند ماه شعبان را ماه توبه و استغفار قرار داده تا انسان با استغفار از گناهان بتواند خود را از دنیا دوستی و سستی اراده و پذیرش ظلم طاغوت ها در امان نگه دارد و انسانی که فضیلت توبه را درک کرد و گناهانش کم شد خواهد توانست در مقدمات ظهور امام عصر خود را یاری کرده و انسان ساز و مهدی یاور باشد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن وعده پیروزی حق بر باطل را به صورت قطعی و یقینی به انسان داده است، افزود: اینکه عده‌ای از انسان‌ها در مقابل دشمن کوتاه می‌آیند و از ترس حاضر به سازش با دشمن هستند نشان دهنده این است که این‌ها مؤمنان واقعی به خداوند نیستند زیرا مؤمن واقعی به خداوند تمامی دستورات حضرت حق را به نحو احسن در زندگی خود عملیاتی می کند.

 

وی با تأکید بر اینکه شعبان ماه آمادگی برای ورود به درهای رحمت و غفران الهی است، اظهار کرد: کسی در ماه رمضان بخشیده می‌شود که از فرصت ماه رجب و ماه شعبان برای توبه به درگاه الهی استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه استغفار در ماه شعبان بخشش الهی را به دنبال دارد، گفت: چه بسیار افرادی که در سال گذشته و در ماه شعبان زنده بودند اما امروز در قید حیات نیستند و این موضوع نشان می‌دهد که تا جایی که می‌توانیم باید از فرصت های مختلف برای توبه و استغفار استفاده کرده و در اندک زمانی پس از انجام گناه، توبه کنیم زیرا یکی از ترفندهای شیطان این است که عزم انسان را برای توبه به تأخیر می اندازد.

 

حجت الاسلام عباسی خراسانی یادآور شد: ماه شعبان ماه ولادت حضرت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس (ع) است که این بزرگواران با قیام و دعاهای خود بستر ظهور را فراهم کردند؛ بنابراین بهتر است ما هم به الگو برداری از این بزرگواران همواره با جان، مال و فرزند برای دفاع از اسلام آماده باشیم زیرا ویژگی یاران صدیق امام زمان(عج) همین خصایص حسنه و نیکو است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات