۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۳۹۱
با هدف تذکر لسانی؛

نخستین مرکز اجرایی امر به معروف در خراسان رضوی آغاز بکار کرد

همزمان با عید مبعث رسول اکرم(ص)، نخستین مرکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز بکار کرد.
امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام علی اصغر لطفی، مدیر مجمع رهروان معروف خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به آغاز بکار نخستین مرکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی مشهد، گفت: این مرکز از سوی مجمع رهروان معروف استان و با انگیزه امر و نهی لسانی و محوریت غرفه داران راه اندازی شده است.

 

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نمایشگاه بین المللی مشهد از دو سال پیش تشکیل شده اما فعالیت چندانی نداشت که با شکل گیری مجمع رهروان معروف در دو ماه گذشته و تقاضای این ستاد، شعبه اجرایی مجمع در نمایشگاه مستقر شد.

 

حجت الاسلام لطفی افزود: با توجه به معضلات نمایشگاه ها در زمینه تغایر با شؤونات اسلامی و درخواست های مکرر مردم، امید است راه اندازی مرکز امر به معروف، این مشکلات را به حداقل برساند.

 

عضو شورای شهر مشهد در ادامه از افتتاح ساختمان مجمع رهروان معروف و آغاز بکار رسمی این مجمع در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه امر و نهی لسانی با محوریت منطقه ثامن در مشهد آغاز می شود.

 

وی اظهار کرد: علاقه مندان از هر قشر و صنفی با هر میزان از تحصیلات می توانند جهت همکاری با مجمع به محل مجمع یا پایگاه اینترنتی مفلحون مراجعه و پس از کسب موفقیت در مصاحبه(به منظور پیشگیری از برخی افراط و تفریط ها در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مصاحبه) و نیز دوره آموزش فشرده توجیهی و تکمیلی و امضای میثاق نامه، با توجه به علاقه و تخصص خود در مباحث مختلف اجرایی، فعالیت خود را جهت ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شروع کنند.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که فعالیت این مجموعه، همه موارد منکرات را که در زمینه های اقتصادی، اداری، اعتقادی، فرهنگی و آموزشی در قانون ذکر شده است، تحت پوشش قرار می دهد، افزود: تاکنون بیش از 50 نفر از خواهران برای همکاری با مجمع نام نویسی کرده اند و پیش بینی می شود پس از افتتاح ساختمان مجمع، اعضای آن تا پایان سال به بیش از چندهزار نفر برسد.

 

مدیر مجمع رهروان معروف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه انجام شده میان مجمع و ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور تحت مدیریت سرلشکر ایزدی، مقرر شد همه سمن های فعال استان در این زمینه تحت نظر مجمع فعالیت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب مجمع رهروان معروف، در 10 استان کشور آغاز شده اما به لحاظ تمرکز و ساماندهی، خراسان رضوی در صدر قرار دارد.

 

حجت الاسلام لطفی یادآور شد: این مجمع تاکنون سه جلسه با مجامع حوزوی از جمله مدیرحوزه علمیه، مسؤول امور مساجد و رییس تبلیغات اسلامی خراسان داشته است که طی آن مقرر شد معاونت فرهنگی حوزه مسؤولیت کارگروه روحانیان مجمع را عهده دار شود و نیز از ظرفیت ائمه جماعات و هیئات مذهبی حداکثر استفاده صورت گیرد.

 

 گفتنی است مجمع رهروان معروف، تشکلی مردمی است که به پیشنهاد  آیت الله علم الهدی از تجمیع سه تشکل رهپویان معروف، رهروان معروف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد ایجاد شده و صرفا از محل کمک های مردمی اداره می شود./302/930/ب1

ارسال نظرات