۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۲۵۳۹۶

ثبت چند وقف جدید در آذربایجان شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی از ثبت چند وقف جدید در استان خبر داد و گفت: فرهنگ وقف بیش از گذشته در آذربایجان شرقی رایج شده است.
وقف

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از ثبت چند وقف جدید در استان خبر داد و اظهار داشت: یک مورد از این وقف باغ انگوری به متراژ هزار و 100 متر است که از سوی صالح محمدی در روستای «گلی‌کندی» شهرستان میانه وقف شده است.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به نیت این واقف خیراندیش، خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی این موقوفه معادل 40 میلیون تومان که یک نوع وقف منفعتی است و به نیت صرف در هزینه‌های جاری مسجد جامع روستا، در نظر گرفته شده است.


وی درباره موقوفه‌ بعدی در شهرستان ملکان یادآور شد: وقف بعدی یک باب منزل مسکونی شش دانگ به مساحت 89 متر است که در راستای استفاده جهت دارالقرآن و خانه‌ عالمان مسجد جامع روستا در تاریخ 23 فروردین ماه به ثبت رسیده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اقدامات ترویجی و تبلیغی در سال گذشته موجب گرایش مردم آذربایجان به فرهنگ وقف شده است، گفت: این منزل مسکونی از سوی خانم فاطمه اسماعیلی در حالت انتفاعی با تمام اسباب و لوازم مورد نیاز در روستای گلی‌ جان شهرستان ملکان اهداء شده است.


حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت دو وقف جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: یک مورد از این موقوفات، قطعه زمینی زراعی است که در روستای قشلاق شهرستان جلفا واقع شده است؛ واقف این قطعه زمین، محمدابراهیم‎ نوری، یکی از اهالی روستای قشلاق است.


وی افزود: این قطعه زمین زراعی، به‌ نیت صرف در هزینه‌های روزانه مسجد جامع قشلاق در ماه محرم و رمضان و همچنین در روضه‌ سیدالشهدا(ع) وقف شده است.


مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی درباره وقف دیگری نیز که در این شهرستان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این موقوفه شامل یک قطعه زمین مشجر، به مساحت «شش من» محلی است که به انضمام دوساعت آب، از سوی میرکمال موسوی در روستای قشلاق این شهرستان وقف شده است.


وی افزود: این موقوفه به نیت صرف در هزینه‌های مسجد جامعه روستای قشلاق و همچنین به‌ منظور استفاده در راه عمومی روستای قشلاق به ثبت رسیده است، مردم شهرستان جلفا و به ویژه مردم روستای قشلاق، پرونده‌ درخشانی درباره امور وقفی داشته اند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات