۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۲۵۴۳۳
آیت الله ممدوحی:

رییس آینده مجلس خبرگان باید خطوط انحرافی را به خوبی بشناسد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که خبرگان جای مسائل جناحی و بازی های سیاسی نیست، گفت: بازی های سیاسی اختلاف درست کرده و وحدت را از بین می برد که با این وجود نمی توانند تصمیم بگیرند و خبرگان را بی خاصیت می کند.
آیت الله ممدوحی آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگان به دلیل ادامه و بقای انقلاب خلق شده است و رسالت اصلی اش همین است که انقلابی بماند و عمل کند.

 

وی افزود: خبرگان دانشمندانی هستند که به رهبری معتقد بوده و رهبر انقلاب را تعیین می کنند، وقتی خبرگان فردی را به عنوان رهبر انتخاب می کند در حقیقت اعتماد عمومی به وسیله همین علما جلب می شود؛ نمایندگان خبرگان به درخواست های رهبری عمل کرده و به وی کمک می کنند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که موقعیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری همانند مادری برای انقلاب است، اظهار داشت: اگر اعضای خبرگان به عنوان مادر انقلاب نباشد نماینده خبرگان به شمار نمی روند.

 

وی ادامه حرکت انقلابی ملت را در گرو عملکرد صحیح و زمان شناسانه خبرگان دانست و ادامه داد: یکی از کارهای خبرگان این است که در صورت ضرورت رهبر را معین کنند،کسی که می خواهد رهبر را تعیین بکند باید خبره بوده و تا اندازه ای در حد رهبر باشد.

 

آیت الله ممدوحی با بیان این که مجلس خبرگان در تثبیت و ادامه انقلاب و کمک به رهبری حرف اول را می زند، به ویژگی های رییس آینده خبرگان اشاره کرد و ابراز داشت: رییس خبرگان باید تارک دنیا بوده و نسبت به مظاهر دنیا به هیچ وجه حریص نباشد.

 

وی عنوان کرد: رییس خبرگان باید مجتهدی عادل بوده و جهان بین و جهان شناس باشد تا خطوط انحرافی را به خوبی شناخته و تشخیص دهد، رییس خبرگان باید به گونه ای زندگی کند که خداوند متعال او را دوست داشته و وی را مدد کند؛ رهبر راحل و رهبر فعلی انقلاب مورد تأیید الهی هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که خبرگان جای مسائل جناحی و بازی های سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: بازی های سیاسی اختلاف درست کرده و وحدت را از بین می برد که با این وجود نمی توانند تصمیم بگیرند و خبرگان را بی خاصیت می کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات