۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۴۵۲
مدیر کل حفظ آثار زنجان خبر داد؛

چاپ ۳۰ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از چاپ 30 عنوان کتاب جدید در زمینه دفاع مقدس در زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به همت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، شب گذشته در نخستین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، کار مقدسی است، گفت: این کار یک وظیفه ذاتی و سازمانی برای تمام ارگان های دولتی استان است.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم تلاش سازمان ها و ارگان های دولتی در زمینه تجلیل از خانواده شهدای خود، افزود: باید هر سازمان از خانواده های شهید و جانبازان سازمان خود مستنداتی تهیه کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با بیان این که باید از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس استان مستند سازی و نسخه برداری شود، اظهار داشت: این کار باید در اولویت کاری شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان با اشاره به حضور شهدای حوادث مختلف در زنجان تصریح کرد: در استان زنجان 66 شهید بمباران هوایی داریم که این ها نیز در کنار رزمندگان زنجانی در طول دفاع مقدس خوش درخشیدند.

 

در ادامه این جلسه علی مهدی‌خانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، با بیان این که هدف از برگزاری این جلسات هم افزایی فعالیت دستگاه های اجرایی استان است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه کار خوبی برای مقابله با هجمه ها و شبیه خون های فرهنگی دشمن است.

 

این مقام مسؤول در ادامه از چاپ 30 عنوان جلد کتاب جدید در زمینه دفاع مقدس در زنجان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 20 عنوان جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس توسط حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان در ادامه با اشاره به برنامه های این بنیاد برای سال جاری افزود: در طول سال جاری کمیته هایی با عنوان آموزش و پژوهش دفاع مقدس، کمیته هنر و نمایش دفاع مقدس، کمیته فرهنگی و اجتماعی دفاع مقدس، کمیته فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس، کمیته راهیان نور، کمیته پیشکسوتان دفاع مقدس و کمیته زنان و دفاع مقدس تشکیل خواهد شد که هدف از همه این کارها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

مهدی‌خانی در پایان با بیان این که ساماندهی و غنی کردن برنامه های فرهنگی یادمان های شهدا باید در اولویت کاری امسال قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در استان زنجان پتانسیل خوبی برای همکاری در بین ادارات برای غنی کردن برنامه های فرهنگی وجود دارد./203/949/ب1

ارسال نظرات