۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۴۸۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

شهید مطهری پیشروترین متفکر اسلامی در عصر نوین است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه کشور گفت: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر نوین و نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ ساز و موفق است.
شهید مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور امروز در مراسم بزرگداشت هفته معلم و هفته عقیدتی‌سیاسی سپاه در نوشهر، اظهار داشت: شهید مطهری نمونه کامل علم و ادب در روزهای سخت بود و این را باید از زمانه‌ای که وی در آن زندگی می‌کرد آموخت.

 

وی بیان کرد: کتاب معروف داستان و راستان این علامه از سوی یونسکو هم به عنوان کتاب برتر معرفی شد و ما باید به خود افتخار کنیم که چنین ادیبی در کشور ما زندگی می‌کرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد مازندران خاطرنشان کرد: استاد شهید مطهری همواره بر داشتن روحیه پرسش‌گری تأکید داشتند که متأسفانه در جامعه امروز ما کمرنگ شده و در مقابل بازار شایعه و عوام فریبی بسیار داغ است.

 

وی به تبیین جایگاه شغل معلمی در جامعه و نقش تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: خداوند اولین معلم انسان‌ ها است و رسول اکرم(ص) نیز خود را معلم نامیدند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه شهید مرتضی مطهری را یکی از موفق‌ ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر نوین برشمرد و یادآور شد: مطهری نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ ساز و موفق است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سخن‌ها، آثار و تأليف‌ هاي استاد مطهري براي همه نسل‌ ها طراوت و تازگي دارد، گفت: شهيد مطهري در عرصه‌هاي اجتماعي،‌ فرهنگي، حكمت، سياست، اسلام‌شناسي و علم اخلاق با بينش بسيار بالا توانست حكومت طاغوت را به زبوني بكشاند.

 

وي با اشاره به این که استاد مطهري چهره نفاق را به جامعه معرفي كرد و مانع گسترش اسلام التقاطي در جامعه شد كه اين مهم موجب آزادانديشي ديني در قشر فرهيخته و انديشمند شد، افزود: آثار اين شهيد بزرگوار بايد در دانشگاه‌ها و مدارس وارد دروس شود تا نسل جوان بيشتر از گذشته با انديشه‌هاي اين شهيد والامقام آشنا شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان گفت: توجه به شخصيت زندگي و انديشه‌هاي شهيد مطهري نبايد تنها به يك روز و هفته خلاصه شود، بلكه اين مهم بايد از سوی نويسندگان، دستگاه‌ هاي فرهنگي و تبليغي و رسانه‌ها در طول سال مورد توجه قرار گيرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آثار شهيد مطهري به قدري اثرگذار و مطلوب است كه امام راحل همه آثار اين علامه شهيد را تأييد كرد، گفت: شهيد مطهري آثار و تأليف‌ هاي خود را پس از رسيدن به مقام ملايي و استادي به نگارش درآورده كه اين مهم يكي از ويژگي‌هاي آثار اين شهيد والامقام است.

 

وي در نظر گرفتن نيازهاي روز جامعه در تأليف‌ها، نوشتن مطالب پس از مطالعه عميق و كامل و رعايت تقواي همه جانبه را از ديگر امتيازها و ويژگي‌هاي آثار شهيد مطهري عنوان كرد و افزود: به همين علت است كه آثار شهيد مطهري زنده و پويا است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با تأکيد بر اينکه شهيد مطهري هيچگاه جز براي دفاع از اسلام گام برنداشت، يادآور شد: شهيد مطهري اسوه اخلاق و تفکر اسلامي بوده و پيشرفت علمي ايران اسلامي را در تمام زمينه‌ها بيمه کرده و در حقيقت ايشان حق حيات معنوي بر همه جامعه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران توجه ويژه به آثار شهيد مطهري را در زندگي مهم عنوان و خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بيت(ع) در آثار شهيد مطهري محور تمام افکار و انديشه‌ها بوده و مطالعه آثار ايشان انسان را به لذت‌هاي معنوي و روحاني سوق مي‌دهد./1317/202/ب2

ارسال نظرات