۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۵۶۲
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران:

حضور روحانيت در مساجد زمينه ساز رونق فعاليت هاي ديني و فرهنگي است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران حضور روحانيت در مساجد را زمينه ساز رونق فعاليت هاي ديني و فرهنگي دانست و گفت: امروز حضور مستمر روحاني و امام جماعت در مسجد يک ضرورت است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جمع تعدادی از روحانیان مساجد مرکز استان، حضور روحانيت در مساجد را زمينه ساز رونق فعاليت هاي ديني و فرهنگي دانست و گفت: گفت: امروز حضور مستمر روحاني و امام جماعت در مسجد يک ضرورت است.

 

حجت الاسلام علیزاده به وجود بیش از 4 هزار مسجد در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نماز جماعت در برخي مساجد استان بدون حضور امام جماعت برگزار مي شود.

 

وی با تأکيد بر ارتقاي جايگاه و وضعيت مسجد در ميان مردم جامعه و لزوم هماهنگي لازم ميان دستگاه‌هاي اداره کننده مساجد، بيان کرد: با توجه به وجود دستگاه هاي مختلف ناظر بر فعاليت هاي مساجد بايد همکاري لازم در راستاي برنامه ريزي هاي نرم افزاري ميان دستگاه هاي ذيربط انجام شود و براي رسيدن به اين مسأله مهم و اساسي بايد امام جماعت در رأس امور و محور همه فعاليت هاي مربوط به مسجد قرار گيرد.

 

حجت الاسلام علیزاده به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعاليت هاي ديني و فرهنگي در اين پايگاه اصيل اسلامي اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحاني و امام جماعت در مسجد يک ضرورت است.

 

وی با تأکيد بر اين که ترويج فعاليت‌هاي فرهنگي در مساجد از سوي روحانيان در جذب جوانان بسيار مؤثر است، ادامه داد: امروز جذب نسل جوان به سوي مساجد بايد در دستور کار متوليان فرهنگي مساجد قرار گيرد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بيان اين که ائمه جماعات مساجد بايد با برنامه‌ريزي مناسب جهت برگزاري برنامه‌‌هاي متنوع ديني و فرهنگي زمينه جذب بيشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان مي‌تواند سبب حضور بيشتر آنها در مساجد شود.

 

وی بيان داشت: براي جذب نوجوانان و جوانان، بايد راهکارهاي جذب جوانان و هدايت آنان را به مساجد شناسايي و بر اساس آن برنامه‌ريزي كرد تا رفته رفته زمينه‌هاي حضور فعالتر جوانان در مساجد فراهم شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که دشمنان بخوبي با ظرفيت هاي ديني تشکل هاي کشورمان آشنا هستند و براي انحراف آنها برنامه هاي هدفمندي دارند که جدا کردن جامعه از قرآن از آن جمله است، افزود: دشمنان تلاش مي کنند تا روح قرآن و پيام اين کتاب آسماني را از جامعه بگيرند به همین دلیل مشغول کردن مؤمنان به حواشي و دور کردن از متن اسلام با نفوذ در هيأت هاي مذهبي يکي از راهکارهاي بدخواهان کشور است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: ورود در حوزه ديني بسيار حساس و ظريف است و چون با باورهاي مردم ارتباط دارد بايد با دقت مورد ارزيابي و کارشناسي قرار گيرد تا اعتقادات را دچار آسيب و تزلزل نکند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: بهره برداري ما از مساجد ابتدا بايد در حوزه فکري باشد زيرا مساجد پايگاه هاي پشتيباني کننده تغذيه فکري، اعتقادي، اخلاقي و ديني جامعه اسلامي هستند.
وی اضافه کرد: اهميت مساجد از اينجا روشن مي شود که دشمنان ما در طول تاريخ ظهور اسلام همواره مساجد را مورد هجمه قرار دادند به طوري که در گذشته مسجد ضرار را ساختند تا با مساجدي که بر اساس تقوا ساخته شده بود، مقابله کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به لزوم دفاع از باورهاي ديني در مساجد تصريح کرد: امام خميني (ره) فرمودند مساجد سنگر است و ما از سنگر براي دفاع و مقابله با دشمنان استفاده مي کنيم، از اين رو اگر مساجد سنگر هستند ما بايد از اين سنگرها به عنوان پايگاهي براي دفاع از باورهاي ديني، اعتقادات ديني، مسائل اخلاقي، سياسي و اجتماعي استفاده کنيم.

 

وي اعلام کرد: ما بايد از مساجد به عنوان سنگري براي مقابله با ناتوي فرهنگي دشمنان که بر عليه مسلمانان و نظام مقدس جمهوري اسلامي به راه انداخته شده است، استفاده کنيم و در واقع مساجد پايگاه مستحکم دفاع از باورهاي ديني، اخلاقي و فرهنگي ما است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اينکه خاستگاه انقلاب اسلامي ايران که در زمينه حرمت و عزت در سطح جهان پيشتاز است، مساجد بوده است، تصريح کرد: امروز انقلاب اسلامي ايران در ساير انقلاب‌‌ها نيز تاثير گذاشته است./950/202/ب2

ارسال نظرات