۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۲۵۵۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

حلول ماه شعبان فرصتی استثنایی برای بهره مندی از برکات و دوری از گناهان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ماه شعبان را ماه فضیلت های معنوی دانست و گفت: حلول ماه شعبان فرصتی استثنایی برای بهره مندی از برکات و دوری از گناهان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ایام شعبانیه در اردبیل با بیان اینکه ماه شعبان دارای فضیلت های بی‌شماری است، خاطرنشان کرد: در این ماه علاوه بر دعا،‌ استغفار و روزه‌داری خواندن مناجات شعبانیه برای مومنان توصیه شده است و باید لحظه به لحظه این ماه شریف را که متعلق به نبی مکرم اسلام است را گرامی داشته و از فرصت سازندگی برای حضور در ضیافت عظیم الهی ماه مبارک رمضان بهره بگیریم.

 

وی افزود: با حلول ماه شعبان فرصتی استثنایی به وجود آمده تا در کنار برکات و زیبایی‌های این ماه که مملو از اعیاد معنوی و ولایت ائمه اطهار (ع) است از موقعیت خاص به وجود آمده برای دوری از گناهان و تهذیب روحی و روانی بیش از گذشته استفاده کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به تعدد ایام ولادت ائمه اطهار(ع) در ماه شعبان اشاره کرد و بیان داشت: اردبیل که همواره به عشق حسینی و مرام ابوالفضلی می‌بالد باید در ولایت امام حسین (ع) و قمر بنی‌هاشم نیز سنگ تمام بگذارد و مناسبت‌های پیش‌روی سوم، چهارم و پنجم شعبان را که میلاد سراسر نور امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) است با جشن‌ها و برنامه‌های معنوی آیینی در مناطق مختلف استان گرامی داشته شود.

 

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: شایسته است جشن‌های شعبانیه به شکل باشکوه و با مشارکت بالای مردم برگزار شود تا همه از معنویت و دستاوردهای ارزشمند آن بهره بگیرند.

 

وی افزود: جشن‌های ایام شعبانیه به دور از نگاه دولتی باید به شکل عمومی و فراگیر برگزار شود که در این بین برای علما و روحانیون نیز فرصتی است تا از ایام تبلیغ و ترویج سنت‌های حسنه مکتب اسلام و سیره و سلوک اهل بیت(ع) برای اصلاح کاستی‌ها و نقص‌هایی که در جامعه وجود دارد بهره بگیرند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برپایی محافل ادعیه خوانی، آذین‌بندی خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات مختلف در آستانه نیمه شعبان، و برگزاری جشن‌های مناسبتی در این ایام را از جمله فرصت‌های به وجود آمده برای پاسداشت جشن‌های ایام شعبانیه عنوان کرد./937/202/ب3

ارسال نظرات